سردار اشتری در برنامه نگاه یک:

330 تن مواد مخدر در شش ماهه نخست سال جاری کشف شد/ 26 دستگاه در مقوله عفاف و حجاب مسئولیت دارند

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور تبیین اقدامات و برنامه های نیروی انتظامی کشورمان در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما حضور یافت.

330 تن مواد مخدر در شش ماهه نخست سال جاری کشف شدبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ پاسدار "حسین اشتری" فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که به منظور تبیین اقدامات و برنامه های نیروی انتظامی کشورمان در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما حضور یافته بود، گفت: شعاری که برای هفته نیروی انتظامی سال ۹۵ در نظر گرفته شده شعار « همه با هم برای امنیت و آرامش» است که امیدواریم با همکاری مردم و دیگر مسئولان این شعار را محقق سازیم.

ارتقاء ارائه خدمات به مردم از جمله برنامه های نیروی انتظامی در هفته ناجا است

وی اضافه کرد: هدفمان در هفته نیروی انتظامی این است که بتوانیم ظرفیت های خود را برای ارائه خدمات ارتقا دهیم ضمن اینکه ارتباط با نخبگان و اقشار مختلف جامعه و همچنین قدردانی از زحمات همکاران پر تلاشمان نیز از دیگر برنامه های ما در این هفته است.

سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی است

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهار داشت: مردم می توانند از طریق سامانه ۱۹۷ انتقادات پیشنهادات و مسائل خود را با ما در میان بگذارند و ما نیز قطعا پاسخگو به تمام پیام ها خواهیم بود هرچند ممکن است رسیدگی به موضوعات زمان بر باشد.

سردار اشتری خاطر نشان ساخت: البته بازرسی کل ما نیز بر این سامانه نظارت دارد و موضوعات را پیگیری  و به اطلاع مسئولان می رساند لذا مردم به این سامانه اعتماد کنند و پیشنهادات ، انتقادات و راهکارهای خود را به ما ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش نیز با بیان اینکه در سال های گذشته سعی شده که هر روز بتوانیم به سمت پلیس حرفه ای شدن حرکت کنیم، بیان داشت: آموزش محوری، استفاده از تجهیزات حرفه ای  و جذب نیروی انسانی مجرب و تخصصی شدن برخورد با جرایم می تواند ما را به سمت حرفه ای شدن بیشتر سوق دهد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره سلامت اخلاقی و مالی ماموران انتظامی نیز گفت: خوشبختانه انجام تمام ماموریت های ما در مرعا و منظر مردم است که این موضوع می تواند نقش مهمی در سلامت کارکنان ما داشته باشد و اگر مردم هم جایی احساس کنند که تخلفی صورت گرفته می توانند از طریق سامانه ۱۹۷ این تخلفات را به ما اطلاع رسانی کنند.

سردار اشتری همچنین با تاکید بر اینکه موضوع معیشت کارکنان نیروی انتظامی از اولویت های کاری این سازمان است، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که با پیگیری از طریق ستاد کل نیروهای مسلح ، دولت و مجلس بتوانیم معیشت کارکنان خود را تا حدودی ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به اینکه حل معضل معیشت کارکنان نیروی انتظامی تنها در دست ما نیست، تصریح کرد: از طریق مبادی ذی ربط و مراجع قانونی این موضوع را دنبال می کنیم و گام هایی هم در این رابطه برداشته شده که تا پایان سال و سال ۹۶ خود را بیشتر نشان می دهد.

راه اندازی قرار گاه مبارزه با قاچاق در نیروی انتظامی

فرمانده نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اقدامات این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز بیان داشت: مقابله جدی با ورود کالای قاچاق به کشور، ایجاد امنیت و بستر سازی مناسب برای سرمایه‌گذاری در کشور و استفاده از ملزومات ساخت داخل و در حد متعارف از جمله اقدامات این سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

سردار اشتری تصریح کرد: در بحث مبارزه با قاچاق ، قرارگاه مبارزه با قاچاق را راه اندازی کردیم و اهتمام ویژه ای به این مسئله داریم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا تشکیل جلسه‌ داده است گفت: کشفیات شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است .

وی با اشاره به پشتیبانی قوه قضائیه از نیروی انتظامی افزود: در برخورد با شبکه ها و باند های بزرگ کارهای خوبی صورت گرفته لذا نیروی انتظامی با جدیت و با تمام توان خود با متخلفان برخورد می کند.

330 تن مواد مخدر در شش ماهه نخست سال جاری کشف شد

سردار اشتری با بیان اینکه، طی چند ماه گذشته تعدادی از همکارانم در مبارزه با قاچاق کالا به شهادت رسیدند ادامه داد: 330 تن مواد مخدر در شش ماهه نخست سال جاری کشف شد که بیش از 60 درصد آن در شهرهای مرزی و در شرق کشور بوده است.

وی با بیان اینکه، هر چه پشتیبانی و تجهیزات بیشتر شود موفق تر خواهیم بود اظهار داشت: با خرده فروشان ، عمده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد می کنیم و از سوی دیگر در حوزه برخورد و جمع آوری معتادان متجاهر اقدامات خوبی صورت گرفته است که حدود 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش جمع آوری معتادان متجاهر را داشتیم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه، کمپ های مورد نظر برای معتادان باید توسط دستگاه ها مربوطه آماده شود گفت: اگر این اماکن آماده باشد نیروی انتظامی کمتر از یک هفته اقدامات به جمع آوری معتادان متجاهر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، 26 دستگاه در مقوله عفاف و حجاب مسئولیت دارند افزود: باید همه دستگاه ها به پای کار بیایند تا مشکلات نیروی انتظامی کمتر شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه، با کسانی که برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند برخورد می کنیم ادامه داد: 660 مرکز مشاوره در کلانتری ها ایجاد شده که تا پایان سال این تعداد به هزار مرکز خواهد رسید.

وی افزود: امسال همانند سال های گذشته به عزاداران حسینی خدمات ارائه داده خواهد شد و هماهنگی های لازم از طریق دسته جات و عزاداران به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار