مشهد؛

سفر مدیرکل منطقه ای سازمان بین المللی مهاجرت به مشهد

مدیرکل منطقه ای سازمان بین المللی مهاجرت در راس هیاتی با مشاور استاندار خراسان رضوی و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی دیدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خانم ننت، هدف از سفر به استان خراسان رضوی را بازدید و مشاهده وضعیت پناهندگان و راه اندازی دفتر آن سازمان در مشهد بیان کرد و افزود: با توجه به حضور گسترده پناهندگان افغانستانی در مشهد، رسیدگی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنها از اولویتهای سازمان بین المللی مهاجرت است.

وی با اشاره به تجارب این نهاد بین المللی در سایر کشورهای جهان و اجرای پروژه های مختلف برای بازگشت متخصصان افغانستانی به کشورشان در سالهای گذشته، مشارکت جدی در ارائه کمکهای بهداشتی و درمانی به جامعه پناهندگان استان در خراسان رضوی را یادآور شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی نیز در این دیدار با تشریح وضعیت پناهندگان در استان و خدمات و تسهیلات مختلف ارائه شده به آنها خصوصا در بخشهای آموزشی و بهداشتی، ضرورت حمایت مجامع بین المللی را در این رابطه خواستار شد.

عجمی تلاش سازمان بین المللی مهاجرت، برای ارتقاء آمار متقاضیان بازگشت داوطلبانه، خصوصا متخصصین پناهنده را یادآور شد و گفت: دولت افغانستان و سازمانهای بین المللی باید شرایط و امکانات مورد نیاز بازگشت کنندگان را که موجب بی رغبتی پناهندگان به بازگشت کشورشان شده است، فراهم کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با استقرار دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در مشهد، شاهد اقدامات موثرتری برای کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی پناهندگان باشیم.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار