زاهدان؛

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به 18 برابر حد مجاز رسید+ تصاویر

وزش طوفان میزان غلظت ذرات معلق در هوای شمال استان را در شبانه روز گذشته به 18 برابر حد مجاز و 6 برابر حد بحرانی رساند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان میزان مجاز ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان واقع در شمال استان  (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون)در این مدت به 2 هزار و 780 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است. 

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به 18 برابر حد مجاز رسید

وی ادامه داد: در این مدت سرعت وزش باد در سیستان به 86 کیلومتر بر ساعت رسید که مشکلات زیادی را برای مردم منطقه به همراه داشت.

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به 18 برابر حد مجاز رسید

وی تصریح کرد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در برخی نقاط مستعد توفان در سیستان تا فردا تداوم دارد.

بادهای موسمی 120 روزه سیستان با خشک شدن تالاب بین المللی هامون به حدود 160 تا 180 روز در سال افزایش پیدا کرده و گرد و غبار ناشی از آن نیز معضل بزرگی برای مردم شمال و مرکز استان شده است. 

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است. 

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت در نواحی مرکزی افزایش غلظت غبار و در نواحی جنوبی و ارتفاعات جنوب شرق رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه دریای عمان در نواحی شرقی مواج است اظهار داشت: زاهدان در شبانه روز گذشته با حداقل 15 درجه خنکترین شهر و دلگان و ایرانشهر با حداکثر 39 درجه گرمترین شهر استان بود.

به گفته وی در 19روستای شهرستان هامون درشمال استان در محاصره شن های روان قرار گرفته است و همچنین مدارس شیفت صبح شهرستان هیرمند بخاطر ریزگردها تعطیل اعلام شده است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.