سنندج؛

امر به معروف و نهی از منکر اساس قیام امام حسین(ع)

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، پایه و اساس قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر عنوان و اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر که فلسفه قیام امام حسین(ع) بود هم در سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت ایشان نیز بوده است.

وی گفت: جامعه و حکومت اسلامی باید دارای صلح و عدم انحراف باشد و همه ما در جامعه مسئولیم و از همه ما به تناسب مسئولیتمان سوال می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بهترین شاخص به جهت مومن بودن انسان است و مومن واقعی کسی است که امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) یکی از نشانه های ایمان و عشق و مودت نسبت به اهل بیت است و خداوند خودش برای امام حسین(ع) عزاداری نموده و پیامبر(ص) هم بارها و بارها فرموده اند حسین از من است و من از حسین هستم.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: نشانه ایمان این است که نسبت به امام حسین(ع) علاقه و مودت داشته باشیم امتی که امام حسین(ع) را به شهادت رساند امتی بودند که فرایض امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نکردن و نان حرام به خانواده و بچه هایشان دادند و کسانی بودند که انحراف پیدا کردند.

وی گفت: شیطان زمینه فساد را فراهم می آورد و اگر جلوی فساد گرفته نشود به ضرر خودمان است و فساد بتدریج تمام جامعه را فرا می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: آمریکا اقرار نموده که برای از بین بردن ایران باید از درون ایران شروع به نابودن کردن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی خواسته جلوی رهبر بایستد او را کنار گذاشته ایم و برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید به توصیه های قرآن عمل کنیم.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به وحشت غربی ها از پیشرفت های ایران، افزود: تمام تلاش غربی ها برای جلوگیری از پیشرفت علمی ایران است و برای رسیدن به اهداف خود برنامه ها و طرح هایی داشته اند.

وی افزود: پرداختن به کارهای غیر اخلاقی نتیجه ای جزء جاهلیت ندارند و نتیجه ای جز تباهی و سقوط ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قیام امام حسین(ع) و فلسفه آن به حدی مهم و تاثیرگذار است که گاندی اذعان کرده که هند را با تفکر حسینی نجات داده است.

وی اضافه کرد: هر آنچه که برای امام حسین(ع) اتفاق افتاد و بحث عاشورا و کربلا، همه خواست خدا بوده است و امام حسین(ع) هر آنچه از مال و فرزند داشت در راه امر به معروف و نهی از منکر گذاشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.