چقدر طول می‌کشد تا با پراید به کره ماه سفر کنیم؟

یکی از مشهورترین ستاره‌شناسان عصر حاضر به سوال خبرنگاران پاسخ داد و مشخص کرد چقدر طول می‌کشد تا با یک اتومبیل معمولی شهری به کره ماه سفر کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «فرِد هویل» یکی از مشهورترین ستاره‌شناسان عصر حاضر به سوال خبرنگاران پاسخ داد و مشخص کرد چقدر طول می‌کشد تا با یک اتومبیل معمولی شهری به کره ماه سفر کنیم.

او توضیح داد اگر بتوانیم با یک دستگاه اتومبیل معمولی شخصی با میانگین سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت از سطح کره زمین دور شویم، حدود یک ساعت طول می‌کشد تا وارد فضا شویم. حال تصور کنید که قرار است با این اتومبیل به کره ماه برویم.

فاصله زمین تا کره ماه حدود ۴۰۰ هزار کیلومتر محاسبه می‌شود که این رقم ۱۰ برابر بیشتر از مسافت دور کره زمین است و به عبارت دیگر می‌توان گفت طول این سفر ۱۰ برابر بیشتر از مسافرت به دور زمین است.

با این توضیحات اگر یک دستگاه اتومبیل پراید در اختیار داشته باشید و با میانگین سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت حرکت کنید، حدود شش ماه طول می‌کشد تا به کره ماه برسید. البته باید توجه داشت پیش از آنکه سفر مذکور آغاز شود، باید مشکل کمبود اکسیژن برای خود و سوخت کافی برای اتومبیل را حل کنید.

منبع: فارس

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار