ساندی تایمز گوشه‌ای از فعالیت‌های فریبکارانه آمریکا در عراق را افشا کرد

روزنامه ساندی تایمز تحقیقاتی با عنوان «سریال ها و فریب: فروش صلح در عراق» منتشر کرد که به گوشه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی و فریبکاری آمریکا در عراق می‌پردازد.

ساندی تایمز گوشه‌ای از فعالیت‌های فریبکارانه آمریکا در عراق را افشا کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بخش فارسی پایگاه اینترنتی تلویزیون العالم نوشت: در تحقیقاتی با عنوان «سریال ها و فریب: فروش صلح در عراق» که روزنامه ساندی تایمز منتشر کرد، آمده است، مارتن ولز، تدوینگری است که 10 سال پیش در مصاحبه شغلی برای اشتغال در شرکت مشهور روابط عمومی بل پاتینگر (Bell Pottinger) شرکت کرد. چند روز بعد شغلی در این شرکت به مارتن ولز داده شد و وی سوار بر یک فروند هواپیمای آمریکایی به بغداد رفت.

این پایگاه اینترنتی به نقل از ساندی تایمز افزود: ولز در واحد حل اختلافات در شرکت بل پاتینگر مشغول به کار شد و نقش وی، به راه انداختن یک کمپین آگاهی بخش با نام «عملیات روانی در عراق» بود.

این پایگاه به نقل از این روزنامه تصریح کرد: بودجه این کمپین صدها میلیون دلار بود و وزارت دفاع آمریکا از آن پشتیبانی مالی می کرد. جستجو در اسناد این وزارتخانه نشان می دهد که بل پاتینگر پنج قرارداد به ارزش 540 میلیون دلار از ماه مه سال 2007 تا دسامبر سال 2011 بسته است.

در این میان، کار شرکت بل پاتینگر در قالب این قراردادها، تهیه سناریو برای سریال ها و ارائه کلیپ های تصویری برای شبکه های خبری عرب زبان و نیز توزیع ویدئوهایی از شبکه القاعده به منظور تعقیب کسانی بود که آنها را مشاهده می کردند.

به گزارش این پایگاه، مارتن ولز به روزنامه ساندی تایمز گفت که تیم وی بخش های خبری شبکه های خبری محلی را آماده می کرد و محتوا به گونه ای تصویربرداری و تدوین می شد که عربی به نظر برسد اما وی نمی داند که آیا شبکه های تلویزیون محلی نیز می دانستند که این اقدام از طرف وزارت دفاع آمریکا پشتیبانی مالی می شود یا خیر.

مارتن ولز افزود: مهمترین ماموریت حساس و محرمانه اش، تولید کلیپ های ویدئویی ساختگی شبیه به کلیپ های القاعده بود.

ولز اضافه کرد، این کلیپ ها به لوح های فشرده منتقل می شد و سپس نیروهای آمریکایی بعد از یورش به اهداف خود، این لوح های فشرده را «در مناطق شاهد هرج و مرج» و ناآرامی رها می کردند و در مرحله بعدی از این کلیپ ها برای تعقیب طرفداران شبکه القاعده استفاده می شد!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
اي كاش شفاف تر توضيح مي داديد !!
آخرین اخبار