اصفهان؛

نصب بزرگ‌ترین بیرق حسینی کشور بر بلندترین مکان خمینی‌شهر

برای پنجمین سال متوالی بزرگ‌ترین و بلندترین بیرق حسینی کشور به طول 800 متر به همت هیأت متوسلین چهارده معصوم(ع) خمینی‌شهر بر روی مرتفع‌ترین مکان (منبع آب) نصب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بزرگ‌ترین بیرق حسینی کشور توسط هیأت متوسلین چهارده معصوم(ع) و با همکاری فرماندار، رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان خمینی‌شهر و از محل جمع آوری نذورات و کمک‌های مردمی نصب شد.

 این بیرق حسینی به‌ عنوان یک حرکت ابتکاری و باهدف تقویت شعائر مذهبی و عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و معرفی خمینی‌شهر به‌ عنوان حسینیه ایران و استان اصفهان همه‌ ساله در خمینی شهر برافراشته می‌شود.

این بیرق به طول 54 متر و عرض 7/5 متر به‌ صورت یکپارچه به دور ساختمان منبع آب قدیمی خمینی‌شهر به مساحت 405 متر مربع نصب شده و به‌ صورت کامل سطح ساختمان را می‌پوشاند.

در این بیرق کلیه ستون‌های ساختمان که 24 عدد است و هر کدام به طول 5 متر و عرض 2/5 متر بوده و در مجموع 300 متر مربع عرض با بیش از یک هزار متر طناب سیاه پوشیده شده و با نور افکن‌های قوی نور پردازای می‌شود.

این بیرق با تلاش 50 نفر از اعضا و جوانان این هیأت برای نصب آماده و به بالای ساختمان منتقل و نصب شد.

 بر این بیرق 800 متری عبارات «اللهم عجل الفرج»، «یا فاطمةالزهرا»، «لبیک یا حسین(ع)» نوشته‌ شده است.

این بیرق تا روز هفدهم محرم، هفتمین روز شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بر روی ساختمان منبع آب شهرستان نصب خواهد بود.

گفتنی است به دلیل ارتفاع 35 متری ساختمان منبع آب، این بیرق در سراسر شهرستان، از جمله مناطق مختلف همچون بخشی از شهر اصفهان، کوشک و درچه قابل‌ رؤیت است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار