سیستان وبلوچستان

مراقب کی‌لاگرهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشید

پلیس فتای انتظامی سیستان و بلوچستان به کاربران اینترنتی به ویژه کسانی که از کافی‌نت‌ها برای کارهای اینترنتی خود بهره می‌برند مراقب باشند تا در دام کی‌لاگرهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گرفتار نشوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، تجهیزات الکترونیکی که از طریق وای‌فای باز و رایگان ارائه شده در مکان‌های عمومی به اینترنت متصل می‌شوند به علت نبود رمزهای عبور مناسب و جداگانه، فاقد امنیت لازم برای انجام کارهای مهم و ضروری است.

افرادی که از کافی‌نت‌ها برای کارهای اینترنتی خود بهره می‌برند مراقب باشند تا در دام کی‌لاگرهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گرفتار نشوند.

کی‌لاگرها ابزاری جاسوسی هستند که برای سرقت اطلاعات وارد شده از طریق صفحه کلید رایانه طراحی شده‌اند، نوع سخت‌افزاری به عنوان رابطی بین کیس و صفحه کلید رایانه قرار می‌گیرد و تمامی اطلاعاتی که از طریق صفحه کلید رایانه وارد می‌شود را در حافظه خود ذخیره می‌کند.

در هنگام مراجعه به کافی‌نت حتما سیستمی را که استفاده می‌کنید مراقب باشید سخت‌افزارهای کی‌لاگر نصب نشده باشد، در این مورد می‌توانید با بررسی وضعیت دریافت و ارسال اطلاعات سیستم مطمئن شوید که کی‌لاگر نرم‌افزاری روی سیستم نصب نشده باشد.

هنگام تبادل اطلاعات مالی و مهم خود در کافی‌نت‌ها حتما از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنید و رمزهای بانکی خود را با این صفحات وارد کنید، یا در فایل دیگری تایپ کرده و سپس کپی نمایید.

همچنین دقت کنید تنظیمات مرورگرها در خصوص ذخیره‌نام و حساب کاربری و رمزهای ورودی را غیر فعال نمایید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.