کفاشیان : دولت مردان حمایت کنند میزبان جام جهانی می شویم

سرپرست کمیته فوتسال کشورمان گفت: تاکنون کاری برای میزبانیمان انجام نداده ایم اما اگر حمایت صورت بگیرد قطعا میزبان جام جهانی فوتسال خواهیم شد.

کفاشیان : دولت مردان حمایت کنند میزبان جام جهانی می شویمبه گزارش خبرنگار ورزشی حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  علی کفاشیان در مراسم استقبال تیم ملی فوتسال اظهار داشت: 

مربیان ایرانی نشان دادند که می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند و توانستند به عنوان سومی دست یابند. آنها نشان دادند که در جهان رتبه اول را دارند.

وی ادامه داد: تیم فوتسال ما نشان داد که پتانسیل بالایی دارد. فوتسال مدیون باشگاه‌هایی است که اکثراً هم خصوصی فعالیت می‌‌کنند. هم‌اکنون 360 باشگاه در ایران فعالیت می‌کنند که در رده‌های مختلف حضور دارند.

سرپرست کمیته فوتسال یادآور شد: 6 سال است که سازمان لیگ فوتسال کار خود را آغاز کرده است تیم ما در تایلند هم می‌توانست این رتبه را کسب کند اما ناداوری باعث حذف ما شد. مطمئن هستیم که این تیم می‌تواند بار دیگر هم جزو 4 تیم برتر جهان قرار بگیرد. مربیان ایرانی نشان دادند که چه توانایی دارند و در سطح دنیا می‌توانند حرف اول را بزنند.

کفاشیان خاطرنشان کرد: ما برنامه‌های خوبی برای آینده این تیم داریم و در 4 سال آینده نیز با برنامه کار خواهیم کرد که در سطح جهان و آسیا بتوانیم باز هم افتخارآفرینی کسب کنیم تا بتوانیم برای المپیک جوانان هم مقام‌های خوبی را به دست بیاوریم. برای بانوان هم برنامه فشرده‌ای داریم تیم ملی فوتسال بانوان روسیه  قرار است 10 روز دیگر به ایران بیاید. همچنین بازی‌های چهارجانبه‌ای با تیم‌های پرتغال، روسیه و اسپانیا خواهیم داشت. ایران نشان داد که پتانسیل قهرمانی جهان را دارد.

وی در مورد اینکه آیا وقت آن نرسیده که فوتسال فدراسیون مجزایی داشته باشد، گفت: از لحاظ قانونی فوتسال نمی‌تواند مجزا باشد چرا که فیفا و AFC تأکید داشتند که باید زیرمجموعه فدراسیون فوتبال باشد اما سازمان لیگ مجزایی را تشکیل داده‌ایم که برنامه‌های خوبی را هم برای آینده در نظر گرفته است.

سرپرست کمیته فوتسال در مورد میزبانی ایران در جام جهانی گفت: این موضوع بسیار مهم است اما باید دولت‌مردان ما هم با این مسئله موافقت کنند. ما تا اول مهرماه زمان داشتیم که مدارک خود را ارسال کنیم اما با صحبت‌هایی که با اینفانتینیو داشتم یک ماه فرصت برای ارسال مدارک‌مان گرفتم که حالا باید ببینیم آیا با این موضوع موافقت می‌کنند یا خیر.

وی تأکید کرد: 10 کشور خواستار میزبانی شده بودند که 4 کشور ایران، ژاپن، کرواسی و نیوزیلند باقی ماندند فکر می‌کنم به علت اینکه مسافت کشور نیوزیلند زیاد است با آن موافقت نشود. ژاپنی‌ها هم اعلام کردند به علت میزبانی المپیک 2020 به نفع ما کنار می‌کشند. هم‌اکنون بهترین زمان است که بتوانیم میزبان این رویداد بزرگ و مهم باشیم.

کفاشیان ادامه داد: اگر بتوانیم میزبانی جام جهانی را بگیریم کار بزرگی انجام داده‌ایم چرا که 4 سال نام ایران در سر زبان‌ها خواهد آمد و همه امکانات کشورمان را می‌بینند. البته این مسئله نیاز به حمایت دولت‌مردان هم دارد. تاکنون هیچ ارگانی تعهدات لازم را امضا نکرده است. باید صحبت‌هایی را انجام بدهیم تا هرچه زودتر این مسئله نهایی شود.

وی در مورد میزبانی ایران در رقابت‌های فوتسال زیر 20 سال آسیا نیز گفت: اولین دوره مسابقات با حضور 22 کشور برگزار خواهد شد که همه هزینه‌ها را هم AFC پرداخت خواهد کرد در واقع برای میزبانی جام جهانی هم مسئولان نباید نگرانی هزینه‌ها باشند چرا که فیفا همه هزینه‌ها را متقبل می‌شود.

کفاشیان در پایان ودر مورد اینکه آیا به عنوان ریاست این کمیته به کار خود ادامه خواهد داد یا خیر، گفت: ما باید مجمع را تشکیل بدهیم و هیأت رئیسه کامل شود. کمیته فوتسال نظارت بر تیم‌های ملی را برعهده دارد و سازمان لیگ هم حمایت از باشگاه‌ها را انجام می‌دهد معلوم نیست من هم به عنوان رئیس بمانم یا خیر. شاید همانطور که به عنوان رئیس فدراسیون نماندم اینجا هم نمانم. البته مهم این است که کار پیش برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار