تشکیل دولت نجات ملی یمن طی روزهای آینده

منابع خبری اعلام کردند دولت نجات ملی یمن طی روزهای آینده تشکیل خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، یمنی ها در روزهای آینده منتظر تشکیل دولت جدید برای اداره امور این کشور هستند. رئیس شورای عالی سیاسی یمن عبدالعزیز صالح بن حبتور استاندار عدن را برای تشکیل دولت جدید مکلف کرده است.

قرار است دولت نجات ملی یمن در سایه تجاوز به این کشور تشکیل شود. بیش از یک سال و نیم از تجاوز به یمن می گذرد و محاصره این کشور ادامه دارد.

محمد بوعبدالله گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود صالح الصماد رئیس شورای سیاسی عالی یمن در چند هفته پیش اعلام کرد حمایت مردمی و پارلمانی از این شورا، تشکیل دولت جدید در صنعا را به همراه خواهد داشت.

وی ماموریت تشکیل این دولت را برعهده حبتور استاندار عدن گذاشته است. وی در سال 2014 میلادی از سوی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به این سمت انتخاب شده بود و براساس درخواست مقامات صنعا در سمت استانداری عدن باقی ماند.

تصمیم مکلف کردن وی به تشکیل کابینه براساس قانون اساسی یمن و توافق سیاسی یک ماه پیش میان جنبش انصارالله و حزب کنگره خلق بوده است. اما هیئت منصور هادی با شراکت سیاسی برای حل بحران یمن مخالفت کرده است. جنبش انصارالله بر این باور است که مکلف کردن بن حبتور به تشکیل دولت نجات ملی یمن، گامی در مسیر درست است.

محمد عبدالسلام سخنگوی این جنبش از تشکیل این دولت استقبال و برای بن حبتور در این ماموریت تاریخی و ملی در سایه تجاوز گسترده سیاسی، نظامی و اقتصادی به یمن آرزوی موفقیت کرد. تشکیل دولت نجات ملی یمن پس از تشکیل شورای عالی سیاسی سنگ بنای فعالیت نهادهای دولتی یمن و تلاش برای مقابله با چالش ها و خطرات موجود در این کشور است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن به فعالیت های دولت نجات ملی و حبتور به عنوان نخست وزیر و توان اقتصادی وی امیدوار است. حبتور متولد سال 1955 در استان الشبوه در جنوب یمن و دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه برلین است و دکتری خود را در سال 1992 در آلمان گرفته است.

وی سمت های دانشگاهی متعددی در یمن داشته است. وی بر اساس فرمان علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن به عنوان معاون وزیر آموزش و پرورش از سال 2001 تا 2008 میلادی انتخاب شد. وی در دوره منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به سمت استاندار عدن انتخاب شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار