ارومیه؛

ضرورت احقاق حقوق کودکان

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت:احقاق حقوق کودکان لازمه جامعه سالم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، علیرضا رادفر در جلسه کارگروه زنان استان که در استانداری برگزار شد با اشاره به حقوق کودکان و ارتباط آن با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص خانواده گفت : نظام جمهوری اسلامی برای احقاق حقوق کودکان به عنوان آینده سازان جامعه اهتمام ویژه ای دارد .

وی با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت نهاد خانواده و تحکیم بنیان های این نهاد در جامعه افزود : اگر به درستی در خصوص خانواده ها برنامه ریزی شود به سمت مدینه فاضله حرکت میکنیم چرا که سلامت خانواده ها سلامت جامعه را در پی دارد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یکی از راهکارهای تحقق سیاست های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری را تشکیل کارگروهها، بومی و استانی کردن سیاست ها عنوان نمود و افزود: رسیدن به سبک ایرانی اسلامی تغییر آموزه ها و فرهنگ ها را نیاز دارد و این راه نیاز به استمرار و مداومت در اجرای برنامه ها دارد .

رادفر در ادامه به اهدافی که کنوانسیون حقوق کودکان دنبال می کند نیز اشاره و اظهار داشت: ارزش دادن به کودکان و شخصیت قائل شدن به آنها بالندگی آنها را به عنوان مدیران و رهبران آینده بدنبال خواهد داشت و رعایت حقوق کودکان نیز در این زمینه بسیار موثر است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان نیز در این جلسه، حساس سازی و معطوف کردن توجهات به سمت کودکان را یکی از مهمترین اهداف این کنوانسیون در مرحله اول اعلام کرد و افزود : 30 درصد جمعیت کشور را کوردکان تشکیل می دهند که معمولا نگاهها به این قشر احساسی، حمایتی و عاطفی است که لازم است توجه به حقوق کودکان به آن اضافه شود.

الوندی حق آموزش، حق هویت، بهداشت، حق زندگی و سلامت را از جمله حقوق بنیادی کودکان دانست که باید در سند چشم انداز به آن توجه شود چرا که با حفظ کرامت و حقوق انسانها و بخصوص کودکان و بهره مندی از امنیت اجتماعی و قضایی تبلور عینی یابد .

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری نیز در این جلسه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص خانواده اشاره نمود و گفت : مسئولان و مدیران برای تحکیم بنیان خانواده به دنبال ارائه سیاست هایی بودند که با تبیین این سیاست های ابلاغی مسیر و محور برنامه ها بر همگان مشخص شد .

انتهای پیام/ح


برچسب ها: کودکان ، حقوق ، جامعه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.