کرمانشاه؛

تالاب هشیلان آسیب جدی ندیده است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه کشاورزی که با بی احتیاطی و آتش زدن مزرعه خود باعث آتش‌سوزی تالاب هشیلان شده بود، شناسایی و دستگیر شده و اکنون به قید وثیقه آزاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدحسین فلاحتی  با بیان اینکه بعد از برآورد خسارتی که به تالاب وارد شده، برای این کشاورز متخلف جریمه در نظر گرفته خواهد شدافزود:با منابع طبیعی نامه‌‎نگاری کردیم که میزان دقیق خسارت برآورد شود، بعد از اعلام خسارت، جریمه نقدی برای این فرد متخلف در نظر گرفته خواهد شد.


فلاحتی گفت:این آتش‌سوزی که 31 شهریور ماه رخ داد باعث سوختن 15 هکتار از تالاب هشیلان شد و آسیب جدی به تالاب وارد نشده و با بازدیدی که بعد از آتش‌سوزی داشتیم گونه‌های جانوری هم تلفات چندانی نداشتند.


وی از همکاری نیروی‌های محیط زیست، منابع طبیعی، آتشنشانی، بخشداری، فرمانداری و هلال احمر برای اطفا آتش یاد کرد و افزود: چون منطقه باتلاقی بود امکان حضور نیروهای انسانی محدود شد و با کمک بالگرد اطفاء انجام شد و حتی چند بار تعدادی از خودروها در گل و لای گیر کردند.


به گفته رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه، وسعتی از تالاب که سوخته احیا خواهد شد و به همین منظور آب بیشتری از سوی محیط زیست به تالاب هشیلان اضافه شده تا احیا سریع‌تر صورت گیرد.


وی از تالاب هشیلان به عنوان یک تالاب منحصر به فرد با 110 جزیره کوچک و بزرگ یاد کرد و گفت: کشاورزانی که در محدوده این تالاب زندگی می‌کنند باید دقت بیشتری در حفظ این اثر طبیعی داشته باشند و از آتش زدن پس‌چر مزارع خودداری کنند.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار