رییس مرکز آمار ایران خبر داد؛

مشارکت بیش از یک میلیون خانوار در سامانه سرشماری تا امروز

پارسا گفت: تا امروز یک میلیون و372خانوار معادل 4میلیون و 600هزار نفر در سامانه اینترنتی نفوس و مسکن ثبت نام کرده اند.

مشارکت بیش از یک میلیون خانوار در سامانه سرشماری تا  امروز
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیدعلی پارسا رییس مرکز آمار ایران در نشست خبری صبح امروز درخصوص وضعیت سرشماری اینترنتی درجمع خبرنگاران افزود: باتوجه به اینکه سرشماری اینترنتی از 3 مهرماه آعاز شده تاکنون هیچ مشکلی برای ثبت نام اینترنتی نداشتیم.

وی ادامه داد:تا امروز یک میلیون و372خانوار معادل 4میلیون و 600هزار نفر در سامانه اینترنتی نفوس و مسکن ثبت نام کرده اند؛چنانچه  22هزار خانوار از اول سرشماری اینترنتی تا به امروز کد آماری دریافت کردند.

پارسا ازیک میلیون جوایزی که برای خانوارها درتظر گرفته شده خبر داد و گفت: تا دو روز دیگر این جوایز به حساب آنها واریز و در بعدازظهر مرحله دوم این قرعه کشی صورت می گیرد.

رییس مرکز آمار از مشارکت خوب استان ها در این زمینه  خبر داد وگفت: مشارکت استان های سمنان و بوشهر بیش از 100درصد پیش بینی شده و استان های خراسان جنوبی، یزد، کردستان و آذربایجان شرقی  همکاری قابل قبولی در ثبت نام سرشماری اینترنتی داشتند.

وی تصریح کرد: استان های  لرستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، خوزستان و گلستان کمترین میزان مشارکت داشتند.

پارسا در ادامه اظهارداشت از مردم می خواهیم سرشماری را به روزهای پایانی موکول نکنند و ده روز آینده را به عنوان تمدید زمان بدانند.

رییس مرکز آمار این را هم یادآور شد که  بر اساس آمار و ارقامی که از شاخص های مهم اقتصادی دریافت می شود، در ۶ ماهه ابتدای سال جاری سرعت افزایش درآمدها رو به بهبود است و به نظر می رسد آرام آرام سمت و سوی رشد و توسعه در اقتصاد پدیدار شود.

وی در خصوص شاخص آمارهای جدید اشتغال و بیکاری توضیح داد: به طبع ما نیز خود را از جامعه جهانی جدا نمی دانیم و برای آمار اشتغال، همان یک ساعت کار در هفته را در نظر می گیریم.

پارسا افزود: نرخ فعالیت در کشور هر عددی که باشد اگر به فرض 2 درصد افزایش یابد، به مفهوم آن است که 2 درصد مردم می خواهند بیشتر کار کنند و این در شرایطی است که هر یک درصد افزایش در نرخ فعالیت، ۲۵۰ هزار نفر آدم جدید را شامل می شود که می خواهند کار کنند.

وی گفت: اشتغال، فعالیت و بیکاری را باید با هم دید و با نگاهی به رشد اقتصادی، تورم، بیکاری و ضریب جینی، اظهارنظر کرد که اقتصاد کشور رو به رشد و توسعه است یا عقب رفت دارد اما در مجموع به نظر می رسد از ابتدای سال ۹۵ روند رشد اقتصادی آرام آرام در حال شکل گیری است

گفتنی است، مشارکت مردم تهران 28.5 درصد بوده که باتوجه به ضریب نفوذ اینترنت این میزان قابل توجیه نیست و امیدواریم طی روزهای آتی این روند تغییر کند.

انتهای پیام/



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار