مشهد؛

افزایش 5 برابری صادرات پسته از خراسان رضوی

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت:صادرات پسته از گمرکات این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال پنج برابر شده است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مسعود عاطفی ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود :در شش ماهه نخست امسال هزار و 917 تن پسته به ارزش 16میلیون دلار از گمرکات این استان صادر شد که این مقدار در مدت مشابه پارسال 383 تن به ارزش سه میلیون دلار بود.

او خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال اقلامی از جمله پیه صنعتی، زعفران در بسته بندی بیش از 30 گرم، سیب تازه و مصنوعات پلاستیکی صادرات شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش بیش از 100 درصد افزایش داشت.

عاطفی بیان کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا، تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در شش ماه اول امسال مثبت و معادل 595 میلیون دلار بود.

او با اشاره به اینکه در این مدت یک میلیون و 258 هزار و 831 مسافر از طریق گمرکات مرزی استان و فرودگاه مشهد تردد داشتند، گفت: از این تعداد 630 هزار و 767 نفر وارد کشور شده و 628 هزار و 64 نفر از کشور خارج شدند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: تردد مسافران ورودی و خروجی از طریق گمرکات مرزی خراسان رضوی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش داشت.

استان خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند و سیمان، مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می دهند.

انتهای پیام // ا ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.