قزوین؛

نظارت بر عرضه داروهای دامی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: اقدامات بخش خصوصی در زمینه‌های درمانی و تجویز واکسن و دارو تحت نظارت این اداره است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ عیسی غیاث‌‌یزدی افزود: گزارش‌گیری ماهیانه از فعالیت واحدها، بررسی ثبت اطلاعات در سامانه GIS، بررسی نحوه دریافت، نگهداری و توزیع داروها و واکسن‌ها، نظارت بر توزیع داروهای مجاز دامی و برخورد با متخلفان تنها بخشی از فعالیت‌های اداره داپزشکی است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در مجموع 35 مورد بازدید به صورت ماهیانه از واحدهای مرتبط  انجام می شود که در برخی از موارد با بررسی دقیق مسؤول تشخیص و درمان، برای جمع‌آوری و ضبط فرآورده‌های دارویی غیر‌مجاز و یا تاریخ گذشته  اقدام و مراتب از مبادی ذی‌ربط پیگیری می‌شود.

غیاث‌یزدی به دامداران توصیه کرد در تهیه دارو از مراکز مجاز نهایت دقت را داشته باشند  و به هیچ‌وجه داروهای مورد نیاز خود را خارج از زنجیره توزیع مورد نظارت دامپزشکی تهیه نکنند.

وی بیان کرد: همچنین به دلیل ایجاد مقاومت دارویی، از مصرف بی‌رویه و یا خودسرانه داروهای دامی بدون مجوز دامپزشک خودداری  و در نحوه نگهداری صحیح داروها و در تاریخ مصرف آنها دقت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.