کرمان؛

راه اندازی نمایشگاه فروش محصولات تولیدی مددجویان

نمایشگاه و بازارچه دائمی فروش محصولات تولیدی مددجویان در کرمان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از محوری‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است، هیچ خانواده‌ای قرار نیست همیشه تحت پوشش کمیته امداد باقی بماند؛ بنابراین، تلاش برای توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش، از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است.

وی گفت: به منظور تعامل بیشتر شهرداری و شورای شهر کرمان با کمیته امداد، مدیر کل کمیته امداد استان این هفته میهمان نشست شورای شهر کرمان بود.

صادقی در این نشست از آمادگی هر نوع تعامل با شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان خبر داد و از تکدی‌گری به‌عنوان یکی از معضلات شهر کرمان یاد کرد و افزود: ما مسئول جمع‌آوری و نگه‌داری متکدیان نیستیم، اما از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا مردم به متکدیان کمک نکنند، خاطر نشان کرد: وقتی مردم کمک نکنند، متکدیان دیگر بازاری نخواهند داشت.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان خواست برای راه‌اندازی بازارچه‌ی دائمی برای فروش محصولات مددجویان کمیته امداد با این نهاد همکاری کنند.

صادقی با بیان اینکه 100 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: از این تعداد 6 هزار و500 خانواده تحت پوشش کمیته امداد شهر کرمان هست.

وی یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد را توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش دانست و تصریح کرد: هیچ خانواده‌ای قرار نیست همیشه تحت پوشش کمیته امداد باقی بماند؛ بنابراین، تلاش برای توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش، از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است.

وی افزود: سال گذشته 5هزارمددجوی تحت حمایت کمیته امداد به خودکفایی رسیده‌اند و امسال نیز باید خودکفایی2 هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد را جشن بگیریم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، از معرفی یکی از شهرستان‌های استان کرمان به‌عنوان شهرستان بدون مددجو تا پایان امسال خبر داد و افزود: یکی از این شهرستان‌ها، شهرستان کوهبنان است که در تلاش هستیم اشتغال پایداری برای مددجویان این شهرستان ایجاد کنیم تا چند برابر دریافتی از کمیته امداد، درآمد داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه پیش از این نیز در شهرستان کوهبنان تعدادی طرح اشتغال‌زایی ایجاد کردیم که خوب جواب داده است، گفت: در آینده‌ای نزدیک تمام مددجویان کمیته امداد در شهرستان کوهبنان را از طریق اجرای این طرح‌ها و اشتغال پایدار، توانمند می کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار