بازخوانی عبرت‌های عاشورا در سخنان رهبرمعظم انقلاب/3

وظیفه مهم خواص طرفدار حق

انقلاب،برحسب اتفاق بیمه نمیشود:مطالعه،دقت وفکر لازم است.

وظیفه مهم خواص طرفدار حقبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ واما گروه خواص. در گروه خواص، باید ببینیم جز خواص طرفدار حقیم، یا از جمله خواص طرفدار باطل محسوب می‌شویم. اینجا قضیه برای ما روشن است. خواص جامعه ما، جز خواص طرفدار حق‌اند و در این تردیدی نیست؛ زیرا به قرآن ، به سنت، به عترت، به راه خدا و به ارزشهای ایلامی دعوت می‌کنند. امروز جمهوری اسلامی برخوردار از خواص طرفدار حق است. پس خواص طرفدار باطل، حسابشان جداست و فعلا به آنها کاری نداریم. به سراغ خواص طرفدار حق می‌رویم.

همه دشواری قضیه ، از اینجا به بعد است. عزیزان من! خواص طرفدار حق، دو نوع‌اند. یک نوع کسانی هستند که در مقابله با دنیا، زندگی، مقام، شهوت، پول، لذت، راحت، نام و همه متاع‌های خوب قرار دارند. اینهایی که ذکر کردیم، همه از متاع‌های خوب است. همه‌اش جز زیبائیهای زندگی است.

"مَتاعُ الْحَیاةِ الدّنیا"

"متاع" یعنی " بهره". اینها بهره‌های زندگی دنیوی است. در قرآن که می‌فرماید:
"مَتاعُ الْحَیاةِ الدّنیا"
معنایش این نیست که این متاع، بد است؛نه. متاع است و خدا برای شما آفریده است.منتها اگر در مقابل این متاع‌ها و بهره‌های زندگی، خدای ناخواسته آنقدر مجذوب شدید که وقتی پای تکلیف سخت به میان آمد نتوانستید دست بردارید، واویلاست!اگر ضمن بهره بردن از متاع‌های دنیوی، آنجا که پای امتحان سخت پیش می‌آید، می‌توانید از آن متاع‌ها به راحتی  دست بردارید، آن وقت حساب است.

می‌بینید که حتی خواص طرفدار حق هم به دو قسم تقسیم می‌شوند. این مسائل، دقت و مطالعه لازم دارد. برحسب اتفاق می‌شود جامعه، نطام و انقلاب  را بیمه کرد؛ باید به مطالعه و دقت و فکر پرداخت.

منبع: برگزیده کتاب «آفتاب در مصاف» صفحه 437تا438

برگزیده ای از سخنان رهبر انقلاب

انتهای پیام/

برچسب ها: طرفداران حق ، عوام ، خواص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار