مشهد؛

ذخیره سازی هزار و 700 تن مرغ منجمد در خراسان‌ رضوی

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هزار و 700 تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار در ایام محرم در سطح استان ذخیره شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حمیدرضا جوادی گفت: علاوه بر این، 400 تن شکر، 2 هزار تن برنج و 200 تن گوشت قرمز منجمد برای عرضه در بازار در ایام محرم پیش بینی شده و با محدودیت رو به‌ رو نیستیم.

وی با اشاره به همکاری‌ های مشترک با بازرسی سازمان صنعت و معدن، گفت: در بازدیدهای انجام شده واحدهای تولید گوشت قرمز شناسایی شده‌ اند و در مورد عرضه محصول با سیاست‌ های تنظیم بازار اعلام آمادگی کرده اند.

جوادی افزود: همچنین با بخش خصوصی برای تأمین گوشت قرمز گرم هماهنگی‌ هایی انجام شده و قرار است در امر توزیع همکاری داشته باشند.

وی در ارتباط با قیمت اقلام پرمصرف برای ایام ماه محرم عنوان کرد: برای عرضه‌ کننده‌ها قیمت هر کیلو برنج دو هزار و 855 تومان، شکر دو هزار و 520 تومان، گوشت قرمز 21 هزار و 500 تومان و مرغ پنج هزار و 100 تومان است و برای خریداران قیمت حدود 13 درصد افزایش دارد.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی ادامه داد: همه فروشگاه‌ هایی که اقدام به توزیع اقلام پر مصرف می‌ کنند موظف به نصب بنر تنظیم بازار هستند و نباید اجناس مشابه داشته باشند.

جوادی در زمینه میزان مصرف در ایام محرم، خاطرنشان کرد: در این ایام متوسط مصرف خانوار کاهش می‌ یابد اما به علت وجود هیئت‌ های مذهبی 15 تا 20 درصد افزایش مصرف اقلام پرمصرف داریم که البته مقطعی است.

او تصریح کرد: در اقلام پر مصرف محدودیت نداریم و نگرانی وجود ندارد، همچنین لازم است تمام درخواست‌ ها برای اقلام را به ستاد تنظیم بازار بدهند چرا که همه وظایف به این ستاد محول و به صورت متمرکز مدیریت می‌ شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.