استرداد فعال برجسته مدنی هنگ‌کنگ از فرودگاه تایلند

مقامات امنیتی فرودگاه تایلند معترض هنگ‌کنگی را به این دولت‌شهر مسترد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "جاشوا ونگ،" معترض هنگ کنگی، فقط 12 ساعت پس از ورود به فرودگاه بانکوک، بازداشت و از طریق خطوط هواپیمایی هنگ‌کنگ به این دولت‌شهر بازگردانده شد.

این معترض 19 ساله زمانی به دلیل کمک‌هایی که به خیزش اعتراضات خیابانی 2014 علیه برنامه پکن برای محدود کردن انتخابات در هنگ‌کنگ ارائه کرد به شهرت جهانی دست یافت. 

ونگ سه شنبه شب به منظور سخنرانی در یک دانشگاه وارد تایلند شد؛ اما به فعالان تایلندی که قرار بود از او استقبال کنند اطلاع داده شد  وی به درخواست دولت چین و به دست مقامات امنیتی تایلندی بازداشت شده است.

در ماه اوت دادگاهی در هنگ‌کنگ ونگ را به دلیل ایفای نقش در اعتراضات سال 2014 این شهر به انجام 80 ساعت خدمات اجتماعی محکوم کرد.

ونگ در صفحه فیس بوک خود نوشت بازداشت او از سوی پلیس تایلند کاملا غیرقانونی بوده است. در 10 ساعتی که وی در بازداشت بود اجازه نداشت با کسی تماس بگیرد، گذرنامه‌اش مصادره شد و در مرکز بازداشت فرودگاه به شکل انفرادی محبوس بود.
ونگ در این باره نوشت: 10 ساعت گذشته برایم بسیار رعب‌آور بود.

وزارت خارجه چین درباره بازداشت و استرداد ونگ اعلام کرد: تمام گزارش‌ها درباره ونگ بررسی شده است و چین به تلاش تایلند برای کنترل مهاجرت که بر اساس قانون صورت می‌گیرد، احترام می‌گذارد.

ونگ در مه 2015 نیز تلاش کرده بود به مالزی سفر کند و در آن کشور درباره دموکراسی در چین به سخنرانی بپردازد؛ اما مقامات مانع از ورود وی به کشور شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار