تولیت آستان قدس رضوی؛

جاهلیت مدرن فجایع اخلاقی را مظهر تمدن معرفی‌ می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز استکبار تلاش دارد حیات انسان معاصر را به انحطاط اخلاقی بکشاند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم عزاداری رسته‌های مختلف بسیج و سپاه پاسداران که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها مشهد مقدس برگزار شد، افزود: امروز جاهلیت مدرن فجایع کثیف اخلاقی و همان چیزی که قوم لوط را به عذاب کشاند، به عنوان مظهر تمدن و مدنیت بشر معرفی می‌کند.

وی گفت: عاشورا رمز بقا، حیات مجدد، رشد و احیای دین بوده و به آموزه‌های اسلام عینیت بخشیده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تمام ارزش‌های انسانی را در تابلوی عاشورا قابل‌ مشاهده دانست و با اشاره به جمله «ما رایت الا جمیلا» از حضرت زینب(س)، تصریح کرد: توکل، وفا، اوج عبودیت و تسلیم در برابر پروردگار، ایثار، نوع‌دوستی و توجه به دیگران در پرتو خداخواهی، جهاد، شهادت و دیگر قله‌های انسانیت همه در کربلا دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه قیام اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) برای عینیت بخشیدن و اجرایی شدن دین در جامعه بود، اظهار کرد: امروز به برکت عاشورای حسینی از جوامع اسلامی جهل زدایی شده و به برکت خون شهدا، بیداری اسلامی پدید آمده است، زیرا با جا به جایی حکومت‌ها این بیداری اسلامی از بین رفتنی نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از عاشورا به عنوان آغازی برای تحول و تحقق تمدن اسلامی در جهان یاد و خاطرنشان کرد: عاشورا رمز تحول در انسان است. دشمن می‌خواست عاشورا نماند، اما عاشورا رمز تحول در بشریت شد. عاشورای حسینی به هیچ عنوان یک حرکت تصادفی نبود، بلکه حرکتی برنامه‌ریزی شده بود که از همان ابتدا با یک پیش بینی دقیق، با مدیریت و هدایت حجت خدا دنبال شد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:جاهلیت مدرن تفاوتی با جاهلیت قدیم نکرده است. امروز آن چه که موجب عذاب قوم لوط شد، به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی تمدن در دنیای غرب به شمار می‌رود و آنها سعی دارند با امپراطوری خبری و رسانه‌ای خود مردم را به جهالت و نادانی بکشانند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه عاشورا در نیمی از روز اتفاق افتاد، اما تابلویی از بهترین مظاهر انسانی را برای تمام تاریخ خلق کرد، گفت: ابا عبدالحسین(علیه‌السلام) می‌خواست جامعه قدرت تعقل، اندیشه و تحلیل پیدا کند، زیرا جامعه‌ای که قدرت تحلیل پیدا کرد، دیگر راه، رهبر و مقصد را گم نمی‌کند.

وی پاکی ضمیر را لازمه اثرگذاری هدایت‌های الهی بر انسان دانست و تصریح کرد: اگر در اثر گناهان فطرت آدمی را ظلمت فرا بگیرد، به گونه‌ای که درک و فهم او زایل شود، آنگاه هر چقدر هم راه و راهبر نورانی باشد، هدایت بر فرد اثر نمی‌کند. همان گونه که در محضر پیامبر اکرم(ص) ابوجهل‌ها انوار فروزان هدایت‌های الهی را ندیدند و ابوجهل‌ها در روز عاشورا بر روی پسر پیامبر(ص) شمشیر کشیدند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.