رئیس جمهوری کلمبیا: دستیابی به صلح پایدار نزدیک است

خوان مانوئل سانتوس پس از دیدار با رئیس جمهوری پیشین کلمبیا گفت، دستیابی به صلح پایدار نزدیک است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، سانتوس در راستای تلاش برای یافتن راهی به منظور خروج از بن بست ناشی از مخالفت توافقنامه صلح با گروه فارک در همه پرسی یکشنبه، روز چهارشنبه با اوریبه و سایر رهبران اپوزیسیون دیدار کرد.

وی دراین دیدار گفت، ما به صلح پایدار و برخورداری از حمایت گسترده تر مردم نزدیک می شویم. می خواهم بر ضرورت سرعت تاکید کنم. اجرای آتش بس در شرایط بلاتکلیفی فعلی حامل مخاطرات بسیار است.

اوریبه نیز پس از دیدار با سانتوس خواستار اصلاحات و تعدیل هایی در توافقنامه صلح با فارک شد و گفت، روند جدیدی که با رد توافقنامه صلح با فارک آغاز شده است باید بدون خشونت پیش رود.
اوریبه از مخالفان اصلی کارزار 'نه' به توافقنامه صلح با فارک بود.

در پی مخالفت 50.21 درصدی مردم کلمبیا با توافقنامه صلح با فارک در همه پرسی روز یکشنبه، مذاکره کنندگان دولت روز دوشنبه به منظور گفت وگو با رهبران فارک و یافتن راهی برای خروج از بن بست جاری به کوبا بازگشتند، کشوری که توافقنامه صلح دولت کلمبیا با فارک در آنجا به نتیجه رسید.

مفسران و تحلیلگران رسانه ها، نتیجه شگفت آور همه پرسی روز یکشنبه در کلمبیا را قابل مقایسه با رای ماه ژوئن انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) می دانند.

توافقنامه صلح با فارک به منظور پایان دادن به جنگ 52 ساله در کلمبیا، دوشنبه پیش به امضای سانتوس و لاندونو رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار