چابهار

تکمیل زیرساخت های چابهار با نگاه توسعه محور رهبری و دولت

نگاه توسعه محور رهبری و دولت به ویژه استاندار سیستان وبلوچستان سبب تسریع در تکمیل زیرساخت های بندری و اجرای طرح های کلان اشتغالزایی، عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد چابهار شده است.

تکمیل زیرساخت های چابهار با نگاه توسعه محور رهبری و دولت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، عبدالرحیم کردی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت:وقتی شخص اول و نماینده عالی دولت در استان سیستان وبلوچستان حساسیت و نگاهی ویژه و مثبت برای پیگیری طرح های کلان در دست اجرا دارد قطعا در توسعه مناطقی مانند چابهار تاثیرگذار است.

وی افزود: با پیگیری های فرماندار چابهار و استاندار سیستان وبلوچستان در کمتر از یکسال گذشته مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار صادر شده است و مرز ریمدان بعد از گذشت سالها رسما به عنوان جابجایی کالا و مسافر تعیین شده است.

وی گفت: چابهار به دلیل موقعیت راهبردی در دنیا و قرار داشتن در دهانه آب های اقیانوس هند پس از تکمیل طرح توسعه بندر، ایجاد راه آهن، خط گاز و توسعه راههای ارتباطی و ترانزیتی در آینده ای نزدیک به قطب اقتصادی وتجاری کشور تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: چابهار به عنوان پیشانی توسعه ایران اسلامی است و می تواند کشورهای حاشیه اقیانوس هند را به آسیای میانه متصل کند و مکانی مناسب برای جابجایی کالا و مسافر باشد.

کردی با بیان اینکه ماموریت اصلی هر منطقه آزاد در کشور در ابتدای تاسیس تعریف شده است، خاطرنشان کرد: ماموریت منطقه آزاد چابهار حمل و نقل، ترانزیت، فولاد، پتروشیمی، بسته بندی محصولات و صادرات مجدد و خودروسازی است.

وی ادامه داد: در چابهار چهار مجتمع فولاد با ظرفیت 10 میلیون تن در سال قرار است راه اندازی شود که هم اینک مجتمع فولاد مکران بسرعت در حال آماده سازی زیرساخت ها است.

وی تصریح کرد: چابهار به قطب پتروشیمی کشور نیز تبدیل خواهد شد و هم اینک از 17 پلنت 6 پلنت مجوزهای محیط زیست را دریافت کرده اند و بزودی یک مجتمع پتروشیمی در چابهار راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار