رویترز: توفان مخرب متئو تاکنون 26 کشته بر جای گذاشته است

توفان متئو تاکنون در مسیر حرکت نابودگرانه خود به سوی باهاماس و سواحل شرقی فلوریدا 26 کشته برجا گذاشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ توفان متئو در مسیر حرکت خود به سوی باهاماس و سواحل شرقی فلوریدا، 26 کشته برجای گذاشت و به تعداد بسیاری از خانه های جنوب هائیتی آسیب شدیدی وارد کرد.

توفان قدرتمند درجه سه متئو، قوی ترین توفان دریای کارائیب در یک دهه گذشته، با سرعتی برابر با 230 کیلومتر در ساعت از کوبا و هائیتی عبور کرد و در مسیر خود خرابی های بسیاری در شهرها و روستاها برجای گذاشت.

در همین حال به 1.5 میلیون نفر از شهروندان آمریکایی پیشنهاد نقل مکان از این مناطق داده شده است و فرماندار فلوریدا نیز به شهروندان این ایالت هشدار آماده شدن برای توفانی مخرب را داده است.

تاکنون صدها هزار نفر که در مسیر توفان متئو قرار داشتند، جابجا شده اند. در مسیر این توفان در منطقه "سود" هائیتی با جمعیتی 700 هزار نفری، 80 درصد منازل آسیب دیده اند. 

در حالی که شدت توفان متئو از درجه 4 به درجه 3 کاهش یافته است، متخصصان هشدار داده اند شدت آن ممکن است بار دیگر افزایش یابد. فرماندار فلوریدا به شهروندان این ایالت هشدار داده تا برای خسارات شدید احتمالی آماده باشند. 

تعیین سطح خسارات وارد شده به مناطقه مختلف در هائیتی، به دلیل از بین رفتن سامانه های ارتباطی بسیار دشوار شده است. هائیتی در سال 2010 شاهده زمین لرزه ای بود که بر اثر آن 200 هزار نفر جان خود را از دست دادند. بسیاری از افرادی که در این زمین لرزه بی‌خانمان شدند، همچنان در چادرهای موقت زندگی می کنند.

در حالی که بر اساس گزارش های منتشر شده کوبا نیز دچار خساراتی جدی شده است، هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان در این کشور وجود ندارد. بر اساس گزارش های ابتدایی منتشر شده، یکی از قدیمی ترین شهرهای کوبایی در اثر این توفان دچار خسارات شدیدی شده است و بسیاری از خانه های آن به کلی از بین رفته اند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، متئو ممکن است در مسیر خود ایالت های جورجیا، کارولینای جنوبی، کارولینای شمالی و فلوریدا در آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار