متنوع ترین فعالیت سازمان فضایی ایران با اپسکو / فضا لوکس و غیرقابل دسترس نیست

رییس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه فضا لوکس و غیرقابل دسترس نیست، گفت: متنوع ترین فعالیت سازمان ما با اپسکو است.

محسن بهرامی رییس سازمان فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طبق کنفرانس جهانی فضا شماره2 (درسال2002 میلادی) در یک صحنه بین المللی مصوب شد که تمام کشورها طی یک هفته به نام هفته فضا تمام گزارشهای فضایی خود را معرفی و ارائه کنند.
وی ادامه داد: لذا ما هم از همان ابتدا کار را شروع کرده ایم و تمام سازمان و زیرمجموعه ها درگیر آن هستند.

بهرامی بیان کرد: درواقع در این هفته برای تمام مسئولان مختلف کشور و عامه مردم مطرح می کنیم که فضا، لوکس وغیرقابل دسترس نیست و همه ما (به نوعی) درحال استفاده از آن هستیم.

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به تعاملات این سازمان با کشورهای مختلف اظهار داشت: تعاملات زیادی را با کشورهای مختلف به ویژه صاحبان فناوری آغاز کردیم و یکی از برنامه های امسال ما هم این است که باب مذاکره ای را با کشورهای همسایه برای نحوه تعاملات باز کنیم. 
 
وی با اشاره به توانمندی این سازمان بیان کرد: از آنجا که به دنبال ارتقای توانمندی های خود هستیم نوع فعالیتهای بین المللی ما هم به گونه ای تحت الشعاع این سیاست ها قرار می گیرد.

بهرامی در پاسخ به این سوال که سازمان فضایی بیشترین تعاملات را با کدام کشور دارد، گفت: با کشورهای مختلف کارهای متفاوتی انجام می شود و نمی توان به یک کشور به طور خاص اشاره کرد اما شاید متنوع ترین فعالیتهای ما با اپسکو ( سازمانی متشکل از کشورهای آسیا و اقیانوسه است که در زمینه های صلح آمیز هوا و فضا فعالیت دارد) باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار