مشهد؛

جاده سرخس در در انتظار تخصيص اعتبار وزارت راه

فرماندار سرخس گفت:وزارت نفت در انتظار تخصيص اعتبار وزارت راه براي جاده سرخس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسين سنجراني در جلسه شوراي اداري با بيان اينكه طرح جاده سرخس با پيگيري هاي استاندار خراسان رضوي از ملي به استاني تغيير يافته است افزود: متاسفانه احداث راه سرخس 16 ساله شده است و با پيگيري هايي كه در سال 94 انجام شده است 27 ميليارد تومان وزارت نفت عهده دار شده است و حال در انتظار مشاركت وزارت راه مي باشد و اميدواريم هر چه زودتر اين مشاركت انجام شود و مشكلات اين راه بين المللي برطرف گردد.

وی با اشاره به برنامه هاي شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتي گفت: پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد سرخس برنامه ها و اقدامات قابل شايسته اي انجام داده است و از اين رو شركت هاي طرف قرارداد خود را موظف كرده است تا اقلام مورد نياز خود را از شهرستان خريداري نمايند كه جاي دارد اداره صنعت ، معدن و تجارت فعال تر شود و با اصناف برنامه ريزي كند تا از اين حركت بيشترين استفاده را شهرستان داشته باشد.

فرماندار سرخس با بيان اينكه طرح منطقه آزاد سرخس در شوراي عالي مناطق آزاد تصويب گرديده گفت: اين طرح براي تصويب در هيئت دولت آماده شده است و اميدواريم اين طرح با حمايت دولت تدبير و اميد نيز تصويب و راهي مجلس گردد.

سنجراني افزود: برنامه اي براي سفر نمايندگان به اين خطه مرزي و شهر انرژي شرق كشور داريم و بر اين اساس كميته اي تشكيل شده است كه با همكاري نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي اين سفر هرچه زودتر به سرخس انجام شود.

وی گفت: برداشت گندم در شهرستان مرزي سرخس ركورد 46 هزار تن را بطور رسمي ثبت كرده است و با آمارهايي غير رسمي برداشت گندم به بيش از 50 هزار تن افزايش داشته است و اين نشان از برنامه ريزي دولت دارد كه با سياست هاي خود لبخند رضايت را بر چهره كشاورزان نقش بسته است.

فرماندار سرخس با اشاره به وضعيت اعتباري شهرستان اظهار داشت: دستگاه هاي اجرايي سهم شهرستان را از دستگاه خود داشته باشند و اعتبارات وزارتي خود را پيگيري نمايند و تلاش نمايند تا سهم شهرستان تضعيف نگردد.

سنجراني گفت: سرشماري طرحي ملي است و متاسفانه استقبالي از طرح ثبت نام اينترنتي در شهرستان نشده است.

سنجراني با تاكيد بر مشاركت مسئولان دستگاه هاي اداري و اجرايي سرخس خاطرنشان كرد: مسئولان دستگاه هاي اداري و اجرايي مي بايست برنامه ريزي انجام دهند تا كاركنان دستگاه از طريق ثبت نام اينترنتي اقدام نمايند تا رتبه شهرستان و استان ارتقا يابد.

انتهای پیام//م.ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.