شیراز؛

افزایش 100 درصدی صدور اسناد و املاک وقفی در فارس

صدور اسناد و املاک وقفی در اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس 100 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی اقبال مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس در بین کارشناسان امور اسناد و املاک این اداره کل ضمن اشاره به ارزش والای معنوی، مادی و اجتماعی سنت حسنه وقف در جامعه، بر لزوم احیا و تسریع تثبیت آن تأکید کرد و گفت: وظیفه همگی ما صیانت از این سنت نبوی است و لازم است بیشترین تلاش را در زمینه حفظ و حراست از موقوفات داشته باشیم.   
وی ادامه داد: به مانند سالهای قبل، یکی از اولویتهای امسال نیز تثبیت مالکیت اراضی موقوفه و سند دار کردن این اراضی بوده که با تلاش پرسنل این اداره کل شاهد موفقیت چشمگیری در این زمینه بوده ایم.  
مدیرکل ثبت فارس افزود: این اداره کل در 6 ماهه اول امسال با صدور تعداد 1 هزار و 335 سند مالکیت موقوفات، افزایش 100 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.
گفتنی است؛ در 6 ماهه پارسال تعداد 666  سند برای این املاک صادر شده بود.
همچنین مدیرکل ثبت فارس ضمن اشاره به هماهنگی مطلوب و نزدیک بین ادارات ثبت اسناد و اوقاف و امور خیریه، لازمه تثبیت این روند رو به رشد را  تعامل هر چه بیشتر بین دو اداره دانست و اظهار کرد: که همگی ما به عنوان امانتدار واقفان، وظیفه پاسداری از موقوفات را داریم و باید این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.  
اقبال اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم و راهبردی برخورد با موقوفه خواران، مستند سازی املاک وقفی است که از این طریق می توان دست سوء استفاده گران را کوتاه کرد.  
انتهای پیام/ن
برچسب ها: افزایش ، صدور ، اسناد ، املاک ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.