اصفهان؛

شکل گیری نهضت نهج‌البلاغه در اصفهان

مسئول ستاد تفسیر تبلیغات اسلامی اصفهان از شکلگیری نهضت نهج البلاغه در اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید حسین بهشتی نژاد  در گردهمایی گردهمایی اعضای ستاد تفسیر قرآن کریم در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: اصفهان ظرفیت فراوانی در تفسیر قرآن کریم دارد و بر این اساس در ستاد تفسیر  با استفاده از مبلغان و روحانیون به مسئله تفسیر قرآن کریم با مراتب مختلف پرداخته ایم.
وی یادآور شد: حدود ۲۰۰ مسجد اصفهان در زمینه نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین (ع) فعالیت دارند،که بر این اساس نهضت نهج‌البلاغه با استفاده از ظرفیت‌های خوب اصفهان در این ارتباط در حال شکل گیری است.
مسئول ستاد تفسیر  تبلیغات اسلامی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم تربیت مبلغان فضای مجازی اظهار داشت: تبیین دقیق مکتب امام حسین (ع) و مبانی نهضت عاشورا توسط مبلغان ضروری است و باید از ظرفیت خوب ماه محرم برای این امر استفاده کنیم.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، ابراز داشت: این واقعیتی روشن است که دین اسلام تا زمان ظهور امام زمان (عج) مدیون قیام امام حسین (ع) و روز عاشورا خواهد بود.
حجت‌الاسلام بهشتی با اشاره به اینکه نهضت امام حسین (ع) و روشنگری‌های اهل بیت (ع) در طول تاریخ اسلام را زنده نگه داشت، تصریح کرد: از امام حسین (ع) در روایات به سفینه نجات یاد شده است، سیدالشهدا (ع) با قیام خود برای ادای دین الهی زمینه ساز این راه شدند و عاشورای حسینی بستر هدایت و نجات بشری قرار گرفت.
وی با تاکید بر لزوم تقویت ایمان و تقوای مردم در زیر پرچم پرافتخار سیدالشهدا (ع) افزود: دشمنان تمام توان خود برای جنگ نرم علیه دین اسلام و اعتقادات مردم به کار گرفته‌اند و هجمه‌های شدید فرهنگی و تبلیغاتی خود را از طریق فضای مجازی به‌ ویژه بر نسل جوان پیاده می‌کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار