ایلام؛

فرهنگ عاشورا مولفه مهم وحدت و انسجام ملی

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مولفه ای که باعث انسجام ملی و همبستگی ملت می شود، تکیه بر محرم و فرهنگ غنی عاشورا است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ جلال میرزایی  اعلام کرد: مهمترین مولفه ای که می تواند به انسجام و وحدت کمک بکند محرم و فرهنگ عاشورا است.

وی گفت : همه مردم از هر سلیقه، گروه و جناح سیاسی بر اساس اعتقادی که دارند در مجالس عزاداری امام حسین(ع) شرکت می کنند و این حضور خود جوش و برخواسته از ایمان و اعتقادات مردمی را باید برای کمک به انسجام، وحدت و دفاع از کشور و حفظ امنیت مدیریت کرد و درگیر اختلافات سیاسی و جناحی نکرد.

وی افزود : سخنرانان در مجالس عزاداری امام حسین(ع) از گفتن مطالبی که موجب تفرقه در جامعه می شود خودداری کنند زیرا این مجالس معنوی محل تسویه حساب های شخصی و سیاسی نیست و تلاش همه باید در مسیر وحدت، همگرایی و همدلی باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص آخرین وضعیت برداشت از میدان های نفتی چنگوله و آذر اظهار کرد : در بحث چنگوله فعلا هیچگونه اقدامی نشده و قرار است فعالیت در این میدان نفتی به یک شرکت خارجی واگذار شود که با توجه به مراحل مناقصه و تعین پیمانکار ممکن است این کار یکسال دیگر طول بکشد.

وی تاکید کرد : در پروژه میدان نفتی آذر کارهایی در دست اجرا است ولی باز هم از برنامه اصلی خیلی عقب است و هنوز نفت از این میدان نفتی استخراج نمی شود و باید منتظر باشیم و ببینیم تغییرات مدیریتی در این پروژه تا چه اندازه می تواند در برنامه بهره برداری از این میدان کمک کند.








انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.