یزد؛

توسعه گردشگری در دانشگاه آزاد

500 هزار مترمربع از خوابگاه های دانشگاه آزاد کشور بلا استفاده مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم اندیشی نمایندگان استان یزد با رییس دانشگاه آزاد اسلامی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه گردشگری در واحدهای این دانشگاه گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از یک میلیون مترمربع فضاهای شامل مهمانسرا و خوابگاه هاست که حدود 500 هزار مترمربع آن با اتخاذ سیاست بومی گزینی دانشجویان و اعضای هیات علمی بلا استفاده مانده است.

هاشمی افزود: جامعه هدف دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع گردشگری می تواند در ابتدای امر دانشجویان این دانشگاه و خانواده هایشان باشد و پس از آن جامعه هدف خود را به مهمانان داخل و خارج از کشور گسترش دهد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: تعداد رشته محل های این استان از 30 رشته محل در مقطع کاردانی به 33، در مقطع کارشناسی از 110 به 76 رشته محل، در مقطع کارشناسی ارشد از 110 رشته محل به 252 و دکترای حرفه ای از یک رشته به 2 رشته در سه سال اخیر افزایش یافته است.

حسین زاده لطفی با بیان اینکه با توسعه تحصیلات تکمیلی در سال های اخیر تعداد رشته محل های دکترای تخصصی از 2 به 52 رشته محل افزایش یافته است، گفت: در این استان 525 عضو هیات علمی تمام وقت وجود دارد که 10 نفر آنها استاد تمام، 47 نفر دانشیار، 207 نفر استادیار و 258 نفر مربی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی یک به 46 است، افزود: در ادامه اجرای برنامه ششم توسعه یعنی تا پایان سال 99 این نسبت باید به یک به 37 و تا پایان برنامه هفتم توسعه به یک به 27 برسد.

موسوی دهقانی و صباغیان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مشترک، آمادگی خود را برای تعامل با این دانشگاه اعلام نمودند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار