تاکید دبیر کل اتحادیه عرب بر پایان نقض حاکمیت عراق از سوی آنکارا

احمد ابوالغیط بر پایان دادن آنکارا به نقض حاکمیت عراق تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز؛ احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه عراق وعده داد تلاش ها و گفت و گوهای خود را با کشورهای مختلف جهان و سازمان های بین المللی برای تحت فشار قرار دادن آنکارا به منظور پایان دادن به نقض حاکمیت عراق افزایش دهد. 

بر این اساس، اتحادیه عرب امروز بار دیگر مخالفت خود را با دخالت ترکیه در خاک عراق اعلام و تاکید کرد از امنیت و ثبات و وحدت عراق حمایت می کند. 

دفتر ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وی در گفت و گوی تلفنی با دبیرکل اتحادیه عرب تحولات اوضاع سیاسی و امنیتی در عراق و جنگ علیه گروه تروریستی داعش و تحولات در روابط عراق و ترکیه در روزهای گذشته را بررسی کرد. 

ابراهیم الجعفری از اتحادیه عرب خواست در حمایت از عراق موضع گیری و بر مخالفت خود با ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق تاکید کند. 

وی از موضع اتحادیه عرب در مخالفت با دخالت ترکیه و حمایت این اتحادیه از عراق برای اولین بار با اتفاق آراء در ژانویه سال گذشته تمجید کرد و افزود عراق از جامعه بین المللی خواسته است در جنگ علیه گروه تروریستی داعش با شروطی که به شورای امنیت ارائه کرده است، از این کشور حمایت کند. 

ابراهیم الجعفری از آنکارا خواست به نقض حاکمیت عراق پایان دهد و به قوانین حسن همجواری پایبند باشد. 

ابوالغیط به نوبه خود تاکید کرد اتحادیه عرب با دخالت ترکیه در خاک عراق مخالف است و از امنیت و ثبات و وحدت عراق و جلوگیری از هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور حمایت می کند. 

وی افزود اتحادیه عرب تلاش ها و گفتگوهای خود را با کشورهای مختلف جهان و سازمان های بین المللی برای تحت فشار قرار دادن دولت ترکیه به منظور پایان دادن به نقض حاکمیت عراق افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار