ایلام؛

فرهنگ عاشورا باید در تمام امور کشور جاری باشد

امام جمعه بدره گفت: به فرموده امام خمینی (ره) محرم و صفر و درس های آن باید در تمام امور اجرایی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد زمانی موسوی اعلام کرد: یکی از درس های بزرگ عاشورا کلام معروف امام حسین (ع) است که فرمودند امثال من حسین با امثال یزید بیعت نمی کند.

وی گفت : این کلام کارکردهای بسیاری مانند اخلاق، سیاست و اقتصاد در جامعه امروز ما دارد و این عدم سازش با مثل یزید در تمام تاریخ قبل و بعد از واقعه عاشورا وجود داشته و باید همچنان نیز ادامه یابد.

حجت الاسلام زمانی موسوی زمینه برخورداری از نسیم رحمت الهی را به فرموده پیامبر بزرگ اسلام قرار گرفتن در این مسیر دانست و افزود : مردم باید در عزاداری ها حضوری فعال داشته و خود را در معرض وزش رحمت ائمه معصوم قرار دهند.

وی با اشاره به فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر، آن را کارکرد مهم و اصلی عاشورا دانست و  تاکید کرد : خواسته امام حسین و یاران با وفای ایشان، حساسیت نشان دادن نسبت به مسایل جامعه بوده و این حساسیت باید توسط مردم و نسبت به همه مسایل رعایت شود و همه باید مخاطب ایشان در حفظ و حراست از ارزش های دینی و اسلامی باشند.

حطیب جمعه بدره با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که می فرماید شیطان ذره ذره دین را از شما می گیرد، خواستار توجه بیشتر به مسایل جاری فرهنگی در کشور و استان ایلام شد.










انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.