اصفهان؛

237 نویسنده کتاب در شهرضا فعال هستند

فرماندار شهرستان شهرضا گفت: تا کنون41 نویسنده زن و 196 نویسنده مرد در شهرضا شناسایی شده و بیش از 500 عنوان کتاب توسط این نویسندگان تالیف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی در جلسه برنامه ریزی برای معرفی شهرستان شهرضا به عنوان پایتخت کتاب که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: شهرضا از ظرفیت مناسبی برای معرفی به عنوان پایتخت کتاب و کتابخوانی کشوربرخوردار است.
گلابی تصریح کرد: بازسازی و توسعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی در بین مردم شهرضا باید از کودک و خانواده آغاز شود.
وی با اشاره به برگزاری نشست کتابخوانی کودکان در شهرضا افزود: ارائه کتاب توسط کودکان باعث تقویت قوه بیان آنها شده و جهت فکری آنها را به خوبی مشخص می کند.
فرماندار شهرضا اظهار داشت: همه اعتیاد ها منفی نبوده بلکه بعضی از اعتیاد ها مثل اعتیاد به کتابخوانی، مثبت و تاثیر گذار است.
گلابی گفت: در شهرضا کتاب های ارزنده زیادی نوشته شده اما بعضا افراد از آنها به خوبی استفاده نمی کنند.
وی برگزاری راهپیمایی کودکان در عید غدیر را بسیار تاثیر گذاردر حوزه برنامه های فرهنگی ومذهبی دانست و تصریح کرد: عزاداری کودکان و نوجوانان شهرضایی نیز روز دوشنبه از میدان تاسوعا به سمت بیت الاصغر شهرضا با شعار" کودکان تشنه اند" برگزار خواهد شد.
فرماندار شهرضا افزود: می طلبد تا همکاری های لازم در راستای ثبت معنوی راهپیمایی های کودکان و نوجوانان انجام شده و این امر به خوبی در میان مردم نهادینه شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: طرح معرفی شهرستان به عنوان پایتخت کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج این فرهنگ و افزایش تالیف کتاب در شهرضا اجرا خواهد شد.
محمدعلی جعفری تصریح کرد: برای اجرای این طرح باید به فعالیت های مردمی بیشتر توجه شود.
جعفری افزود: تشکیل انجمن مولفان کتاب و کارگروه های مردم نهاد، ایجاد کمپین های کتابخوانی در مهمانی های خانوادگی، انسجام و افزایش نشست های خبری شهرستان و ارائه ایده های خلاقانه و نوآورانه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضروری است.
وی اظهار داشت: می طلبد تا فضاهای عمومی شهرضا نیز علمی شده و به سمت کتاب و کتابخوانی سوق داده شوند.
نصب المان های شهری در رابطه با کتاب و کتابخوانی، تاسیس پارک مطالعه در راستای ایجاد فضایی آرام و مناسب برای مطالعه کتاب، افزایش کتابخوانه های کوچک در محله های شهر، علمی سازی فضای فروشگاه ها و فعالیت بیشتر کتابخوانه های سطح شهر برای جذب کتابخوان و افزایش سرانه مطالعه نیز از جمله پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار