اهواز؛

تنبیه بدنی؛ ممنوع

تنبیه بدنی دانش آموزان به هر نوعی که باشد، ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئیس آموزش و پرورش شهرستان شوش در نشست شورای آموزش و پرورش شوش با مدیران مدارس که با محوریت سرشماری اینترنتی در سالن امور تربیتی برگزار شد، با بیان اینکه طبق قانون تنبیه بدنی به هر نحوی ممنوع است، گفت: تنبیه بدنی توسط همکاران به هر نحوی باعث می‌شود تا آبروی فرهنگیان و معلمان برود.

مجتبی دیناروند با اشاره به خبرساز شدن تنبیه بدنی در برخی مدارس این شهرستان از مدیران مدارس خواست تا در جلسات شورایی که با معلمان برگزار می‌کنند، این مسئله را به اطلاع همکاران خود برسانند.

وی با بیان اینکه طبق قانون تنبیه بدنی به هر نحوی ممنوع است، اظهار کرد: تنبیه بدنی توسط همکاران به هر نحوی باعث می‌شود تا آبروی فرهنگیان، معلمان و تمام شهرستان برود.

وی به خبرساز شدن تنبیه بدنی دانش‌آموز توسط معلم شوشی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در مدارس، بعضی مکان‌ها تنبیه صورت می‌گیرد به این صورت که کنترل از دست می‌رود و این عمل انجام می‌شود، اما هیچ‌گاه دیده نشده که در این بعد و با این وسعت و همانند شوش، رسانه‌ای شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان شوش تصریح کرد: رسانه‌ای کردن این موارد مغرضانه است؛ بعضا همکاران ما اشتباه هم می‌کنند، ما هم نمی‌خواهیم این اشتباه را مخفی کنیم یا منکر آن شویم، در قبال آن اشتباهی که صورت می‌گیرد، ما معذرت‌خواهی می‌کنیم و سعی می‌کنیم دیگر تکرار نشود.

دیناروند در ادامه یادآور شد: کسی نیست که در آموزش و پرورش کتک نخورده باشد؛ حداقل یک سیلی و پس گردنی! کسانی که این موارد را پخش می‌کنند دانش‌آموزان تنبلی بودند که مرتب کتک می‌خوردند و می‌خواستند تلافی در بیاورند.

منتشر شدن کلیپ تنبیه بدنی یک دانش‌آموز شوشی توسط معلمش در سال گذشته با واکنش فعالان اجتماعی رو به رو شده بود، در روزهای گذشته نیز منابع محلی از پاره شدن پرده گوش یک دانش‌آموز ابتدایی به دلیل تنبیه بدنی خبر دادند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.