اشتاین‌مایر: در دوره‌ای خطرناک‌تر از دوران جنگ سرد قرار داریم

وزیر خارجه آلمان با اشاره به تنش‌های موجود در روابط مسکو-واشینگتن، اعلام کرد دوره کنونی «خطرناک‌تر» از دوره جنگ سرد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که تنش‌ها بین روسیه و آمریکا همچنان رو به افزایش است، فرانکوال‌تر اشتای‌نمایر، وزیر امور خارجه آلمان، روز شنبه اعلام کرد دوره کنونی «خطرناک‌تر» از دوره جنگ سرد است. 

روزنامه «بیلد،» پرفروش‌ترین روزنامه آلمانی، به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشت: «این یک توهم است که تصور کنیم موضوع جنگ سرد سابق مطرح است. دوره کنونی متفاوت و خطرناک‌تر است.» 

به نوشته این روزنامه، ولفگانگ ایشینگر، دیپلمات سابق آلمانی و میانجی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای مسئله اوکراین گفت: «خطر رویارویی نظامی قابل توجه است. طی چند دهه گذشته این خطر هیچگاه به این اندازه مهم نبوده و اعتماد بین غرب و شرق هرگز تا به این حد در سطح پایینی قرار نداشته است.» 

آمریکا، که هفته گذشته مذاکرات خود را با روسیه در مورد آتش بس در سوریه به حال تعلیق درآورد، روز جمعه مسکو و دمشق را به «جنایت جنگی» در حلب متهم کرد. 

پس از شکست آتش بس پیشنهادی روسیه و آمریکا در ماه سپتامبر که فقط یک هفته به طول انجامید، روابط بین این دو قدرت بزرگ همچنان رو به وخامت است. 

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز شنبه دو پیش‌نویس قطعنامه با هدف برقراری آتش‌بس در حلب را بررسی کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار