اصفهان؛

عاشورا یک درس، عبرت و یک نهضت مقدس

واقعه عاشورا یکی از امتیازات جامعه شیعه که یک درس، عبرت و یک نهضت مقدس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد شریعتی کمال‌آبادی در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به عزاداری برای اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام محرم گفت: اگر فداکاری و ایثار امام حسین(ع) نبود، وجدان تاریخ متوجه و بیدار نمی‌شد و در همان قرن بساط اسلامی به کلی برچیده می‌شد.
وی ادامه داد: ماجرای عاشورا به عنوان یک درس، عبرت و نهضت مقدس است، قطعا اسلام به عاشورا و حسین بن علی زنده است و این یکی از امتیازات جامعه شیعه است که از واقعه عاشورا برخوردار است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به 17 مهر ماه روز جهانی کودک اشاره کرد و افزود: کودکان برکت زندگی و سرمایه‌های هر جامعه هستند و آینده آن جامعه را رقم می‌زنند، آنها حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت.
شریعتی تصریح کرد: در سال 1946 و بعد از جنگ جهانی دوم به منظور حمایت از کودکان مجمع عمومی سازمان ملل متحد سازمانی را برای حمایت از کودکان به نام «یونیسف» ایجاد کرد.
وی ادامه داد: سال 1953یونیسف روز 16 اکتبر را روز جهانی کودک نامگذاری کرد، این روز در حالی روز جهانی کودک است که آل سعود دست به کشتار کودکان و زنان می زند.
احمد شریعتی کمال‌آبادی گفت: یونیسف در سال جاری اعلام کرد 900 کودک یمنی در جنگ کشته شدند ولی متاسفانه کشته شدن چند سگ ولگرد برای بسیاری از رسانه‌های خارجی از جنایات علیه کودکان مهم‌تر است.
وی به 18 مهر روز جهانی پست هم اشاره کرد و افزود: پست یکی از مهمترین نهادهای باقی مانده از دوره های کهن است که همیشه پیام رسانی به عنوان یک نیاز اجتماعی مطرح بوده و نقش تعیین کننده ای دارد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به 20مهر روز حافظ اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین شاعران غزل سرای قرن هشتم که داستانهای قرآن را در شعرش به زیبایی بیان کرده که این شاعر گرانقدر در سال 792 دار فانی را وداع گفته است.
شریعتی به 22 مهر روز تجلیل از اسرا و مفقودین اشاره کرد و اظهار داشت: اینها کسانی بودند که از جان و مال خود برای ذفاع از اسلام و میهن گذشتند و بهترین زمان عمر خود را در بازداشتگاههای عراق اسیر شدند که به احترام این افراد 11 محرم هر سال روز تجلیل از اسرا نامید شده است.
وی در پایان به 24 مهر روز جهانی استاندارد هم اشاره کرد گفت: استاندارد کردن از پایه های علم و فناوری است که در اقتصاد نقش به سزایی دارد.


انتهای پیام/م
برچسب ها: اصفهان ، عاشورا ، یک درس ، عبرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.