اراک؛

اختتامیه نمایشگاه صنعت آلومینیوم در اراک

نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران در اراک با حضور معاون وزیر صنعت به کار خود پایان داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ؛ نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت آلومینیوم ایران در فضایی به وسعت 5000 متر مربع و با حضور بیش از 80 شرکت کننده فعال در زمینه های صنعت آلومینیوم  در اراک به کار خود پایان داد.
بیش از 200 شرکت در زمینه های مختلف فلز آلومینیوم در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران در اراک گفت: جایگاه و توانمندی شهرستان اراک در صنعت آلومینیوم فرصت مناسبی است تا ظرفیت بالقوه این صنعت در تقویم نمایشگاهی کشور به ثبت برسد.
رضا رحمانی فعال سازی واحدهای تولیدی متوسط و بزرگ را از اولویت های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: با توجه به اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، وزیر صنعت و معدن جانشینی فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی را عهده دار شده و امید است با بهره گیری از ظرفیت های این استان و اجرای برنامه های این وزارتخانه، اقتصاد این استان شکوفا شود.
زمانی قمی استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: با توجه به ظرفیت های صنعتی و استقرار واحدهای بزرگ تولیدی آلومینیوم در استان، نیاز است این استان به عنوان مرکز ثقل آلومینیوم کشور شناخته شود.
 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: هم اینک با توجه به اقدام های دولت در پسا برجام گشایش هایی برای فعالیت های اقتصادی ایجاد شده که این مهم نشان از حرکت جدیدی در مسیر رونق اقتصادی است.
سید مهدی مقدسی افزود: حضور دانشگاه ها در این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و باید برای افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه بیشتر تلاش شود.
وی اجرای طرح های نیمه تمام در بخش صنعت را یکی از مطالبات به حق مردم استان مرکزی عنوان کرد و گفت: هم اینک طرح ساخت کارگاه آندسازی شهرک خیرآباد اراک با گذشت چندین سال تنها به 10 درصد پیشرفت فیزیکی دست یافته و امید است در سفر هیات دولت به استان و اختصاص تسهیلات مناسب به این طرح، توسعه این صنعت نیز در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.