بیکاری استادان واحدهای تعطیل شده در دانشگاه غیرانتفاعی

رئیس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی گفت:‌ استادان دانشگاه‌های تعطیل شده به دلیل بیکار شدن می‌توانند جهت دریافت خسارت به اداره کار مراجعه کنند.

علی آهون‌منش رئیس دانشگاه غیرانتفاعی و موسسات غیردولتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت های پژوهشی این دانشگاه در سال تحصیلی 96-95 اظهار داشت:‌ دانشگاه غیر انتفاعی هیچ بودجه‌ای تحت عنوان‌ةای پژوهشی و فرهنگی از وزارت علوم و دولت دریافت نکرده و پول تحقیقات این واحد آموزش عالی از طریق شهریه دانشجویان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: پژوهش و تحقیقات دانشجویان ارشد و رسانه مقطع دکترا تحت عنوان پژوهش در این دانشگاه تحت عنوان تحقیق انجام شده و این مرکز آموزش عالی با توجه به کسری بودجه هرگز اجازه نمی‌دهد این مسئله وقفه‌ای به تحقیقات دانشجویان دکترا و ارشد وارد کند. 

رئیس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی یادآور شد:‌ وام دانشجویی از طریق صندوق رفاه وزارت علوم دریافت می‌شود و برای سال تحصیلی جدید میزانش به دلیل کسری بودجه‌ها در بخش دانشگاهی تغییر نکرده است. 

وی عنوان کرد: دانشجویانی که دانشگاهشان تعطیل شده می‌توانند به نزدیک‌ترین واحد آموزش عالی فوق درخواست انتقالی داده و ادامه تحصیل خود را در آنجا بگذارند. 

آهون‌منش ابراز داشت: استخدام مراکزی که واحدشان تعطیل شده در صورت فراغت از تدریس در واحدی دیگر با مراجعه به اداره کار می‌توانند خسارت‌های ناشی از بیکاری را دریافت کنند.

وی گفت:‌ به ازای هر دانشجو در هر ترم مبلغ 8 هزار تومان تحت عنوان فعالیت‌های فرنگی گرفته و پول دریافتی نیز در حسابی جداگانه‌ای در مراسمات مختلفی هزینه می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.