اهواز؛

برگزاری همایش منطقه ای امر به معروف ونهی از منکر

همایش منطقه ای امربه معروف ونهی از منکر با حضور دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور در اهواز بر گزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام محمد حسین توانایی، دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشورپیش از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در محل تالار امام خامنه‌ای مجتمع فجر برگزار شد گفت: اهداف امام حسین (ع) که همانا امربه معروف و نهی از منکر است باید در سطح جامعه محقق شود و برای تحقق این مهم از فرزندان خود شروع کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی توسط شهید اول، ثانی و... و گسترش فرهنگ تشیع توسط علمای اسلام تصریح کرد: مقدمات امر به معروف و نهی از منکر را شهیدان در اوایل انقلاب و شهیدان دفاع مقدس با حضور در جهبه دفاع از آرمان‌های دینی مهیا کردند.

دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه با ترویج فرهنگ لسانی در تذکر امر به معروف هیچ وقت فکر نکنیم در رده شهدا قرار خواهیم گرفت بیان داشت: شهدا زمینه فرهنگ امر به معروف را مهیا کردند و با همین عمل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ کردند.

توانایی با تاکید بر تشکیل گروه‌های لسانی به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر در سطح کشور از مسؤولان درخواست کرد: با فراهم کردن حضور این گروه‌ها در اماکن عمومی، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و... فرهنگ تذکر در جامعه را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه در مرحله تذکر امر به معروف و نهی از منکر چند باید و نباید وجود دارد که شخص تذکردهنده باید در تذکرات خود رعایت کند تاکید داشت: در امر به معروف باید ساده‌سازی کنیم تا راحت‌تر بتوان این فرهنگ را گسترش داد.

توانایی به ترتیب تشخیص، تفکیک، تکریم و تشکر را باید‌های امر به معروف و نهی از منکر و تجسس، توهین، تهدید و تعرض را از نباید‌های امربه به معروف و نهی از منکر برشمرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود روز به روز بر تعداد آمران به معروف و ناهیان از منکر افزوده شود تا شاهد کاهش منکرات و افزایش معروفات در جامعه باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.