تبریز؛

افزایش ضریب نفوذ استفاده کاربران اینترنتی در آذربایجان شرقی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: از سال 88 تا 93 ضریب نفوذ استفاده کاربران 30 برابر شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسین‌زاده در دیدار با مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان و فعالان حوزه ICT گفت: آذربایجان‌شرقی کمترین میزان بیکاری را دارد و بانوان این استان نیز درصد قابل توجهی از اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دختر زیادی در رشته‌های مرتبط با ICT در دانشگاه تبریز و صنعتی سهند فعالیت می‌کنند که موفقیت آینده این حوزه را به عهده دارند، افزود: مسؤولیت‌پذیری و مدیریت بانوان بسیار بیشتر بوده و انتظاری که ما در جهت انجام بهینه تکالیف از کارکنان زن داریم به مراتب بیشتر از کارکنان مرد است.

حسین‌زاده اذعان داشت: از شرکت‌های نوپا و صاحب ایده در زمینه‌های تولید سخت‌افزاری ارتباطی و فناورری اطلاعات، طرح‌های فناورانه از محل تسهیلات وجوه اداره شده، اپلیکیشن تلفن همراه و طرح‌های دیجیتال و گردشگری حمایت می‌کنیم و به ایجاد واحد استانی مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپای فاوا به منظور توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما باید به نرخ رشد اقتصادی پیش‌بینی شده برسیم و باید در حوزه ICT جهش‌های قابل توجهی داشته باشیم تا بتوانیم به تکلیف خود در جهت دستیابی به این هدف عمل کرده باشیم؛ افزود: در کشور ما بیشترین درآمدها درحوزه ارتباطات اخذ شده که سهم IT در این عرصه اندک بوده است.

این مسؤول اذعان داشت: برای خلق ثروت در بخش فناوری اطلاعات در استان این اداره کل در صدد حمایت از استارت آپ‌ها و ایده‌های برتر و تولیدکنندگان برنامه‌های کاربردی و تولید محتوی در فضای مجازی متناسب با چارچوب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی ابراز داشت: از سال 88 تا 93 ضریب نفوذ استفاده کاربران 30 برابر شده است و اکثرا کمتر از 34 سال سن دارند و درصد قابل توجهی از این میزان را بانوان تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/ش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار