لرستان؛

شناسایی ۷۷حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در بروجرد

رئیس امور آب بروجرد گفت: حدود ۷۷ حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در محدوده شهرستان بروجرد شناسایی‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ بنادری گفت: از 900 حلقه چاه کشاورزی پس از اعلام اخطارهای لازم و اتمام‌حجت با متخلفین در منطقه اشترینان که یکی از کانون‌های اصلی کشت‌های آب‌دوست به شمار می‌رود، برق 33 حلقه چاه با دستور قضایی قطع‌شده و از متخلفان جریمه و تعهد محضری اخذشده است.

وی افزود: بر اساس قانون کشاورز حق اجاره زمین زراعی خود را دارد اما هدف از اجرای این برنامه‌ها اصلاح الگوی کشت بوده علاوه بر این اضافه برداشت از چاه‌های آب بر اساس قانون خلاف است چراکه سفره‌های آب زیرزمینی جزو منابع ملی بوده و حفاظت از آن بر عهده همگان است.

رئیس امور آب بروجرد با اشاره به برخورد با صاحبان چاه‌های کشاورزی در این شهرستان گفت: 17 مورد چاه کشاورزی در شهرستان بروجرد نیز که اقدام به برداشت بی‌رویه کرده بودند با دستور قضایی برق آن‌ها قطع‌شده همچنین موتورهای دیزلی هشت حلقه چاه نیز جمع‌آوری‌شده است.

وی از شناسایی حدود 77 حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در محدوده شهرستان بروجرد خبر داد و افزود: اولویت بعدی ما جمع‌آوری این چاه‌های غیرمجاز با دستور قضایی است.

بنادری گفت : درزمینهٔ تخصیص آب سطحی و زیرزمینی این شهرستان در حال حاضر با پر شدن سقف آن تخصیصی ندارد و منتظر ارائه برنامه ششم و اعلام سطح تخصیص‌ها هستیم البته بر اساس نامه استاندار لرستان درخواست 300 میلیون مترمکعب در بخش صنعت ارائه‌شده که اگر این میزان تخصیص یابد کمک بسیاری به کشاورزان منطقه می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.