شیراز؛

پلمپ نانوایی های متخلف

دو واحد نانوایی در بخش طسوج از توابع کوار به علت تخلف تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسم مترجمی کارشناس بهداشت محیط شبکه کوار گفت: با وجود تذکرات و اخطارهای بهداشتی بازرسان بهداشتی، به علت رفع نکردن نواقص موجود از سوی متصدیان نانوایی ها، نسبت به تعطیلی این دو نانوایی اقدام شد.
وی با اشاره به ضرورت رعایت موازین بهداشتی در تهیه و پخت نان گفت: رعایت بهداشت در نان امری مهم برای حفظ سلامت جامعه است.
قاسم مترجمی با تأکید بر اینکه تمام سعی حوزه بهداشت و سلامت، سوق دادن نانوایان به طرف پخت نان به صورت بهداشتی است، ادامه داد: با متصدیانی که نسبت به اخطارهای بازرسان بهداشت محیط بی توجه باشند، برخورد قانونی صورت گرفته و از ادامه فعالیت اماکن آنها جلوگیری می شود.
مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان کوار هم گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی همانند رعایت نکردن بهداشت فردی، استعمال دخانیات، رعایت نکردن نظافت صحیح دستگاه خمیرگیر، نپوشیدن روپوش حین کار، سرویس بهداشتی نامناسب، وجود مگس و تار عنکبوت در نانوایی، شست و شو نکردن دیوار نانوایی و بهسازی نکردن کف نانوایی، مراتب را به صورت حضوری به شبکه بهداشت اطلاع دهند.
زهرا قاسمی افزود: دیگر راه ارتباطی در این زمینه برای اطلاع رسانی در خصوص رعایت نکردن بهداشت، تماس یا سامانه 190 است تا از سوی بازرسان بهداشت محیط پیگیری شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار