سیستان وبلوچستان

هیئت ووشو استان راه 40ساله را 5ساله طی کرده است

رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان گفت: هیئت ووشو استان توانسته است با فعالیت های 5سال اخیر خود راه 30تا40ساله را طی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، عباس شیبک با حضور و عرض خدا وقت به پرسنل این خبرگزاری، افزود: ووشو یک رشته ورزشی بسیار جوان در استان سیستان و بلوچستان نسبت به هیئت های ورزشی دیگر است، درحال حاضر ما نزدیک به 50 هیئت ورزشی در استان داریم که دارای رئیس و سازماندهی شده هستند و بیش از 350هیئت ورزشی شهرستانی و بخشی در سراسر استان داریم.

وی ادامه داد: ما در طی 5 سال است که ووشو را در استان راه اندازی کردیم قبلا بوده اما تنها یک اسم داشت، اما درحال حاضر با توجه به اقدامات و تلاش های صورت گرفته ووشو در استان کاملا سیستیماتیک و به صورت یک هیئت واحد تحت نظر فدراسیون جمهوری اسلامی ایران و اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اداره می شود.

وی اظهار کرد: در طی 5 سال گذشته ما توانستیم آمار بسیار خوبی در زمینه پیشرفت کیفی و کمی در استان داشته باشیم به طوری که در حال حاضر 3هزار ورزشکار سازماندهی شده در عرصه ووشو که دارای بیمه ورزشی هستند در سراسر استان مشغول به فعالیتند.

شیبک بیان کرد: هم اکنون 16 شهرستان استان دارای فعالیت در زمینه ووشو هستند، مسابقات مختلفی به صورت شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی هرساله برگزار می شود و استعد عای خوبی در این ورزش کشف می شوند.

برگزاری مسابقات جام صلح و دوستی در استان یک دوره در بخش آقایان که در ایرانشهر برگزار شد و یک ماه قبل نیز یک دوره در بخش بانوان در زاهدان برگزار شد واین برای اولین بار در کل ایران بود که در بخش بانوان و به صورت مجزا توانستیم در رشته وشوو و با حضور 6تیم داخلی و خارجی مسابقات را برگزار کنیم.

وی با بیان این که 3تیم ووشو استان در لیگ های برتر حضور دارند، تصریح کرد:همه ساله ورزشکاران استان در مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو شرکت می کنند و اردو های تیم ملی راه پیدا می کنند و فیکس شدنشان منوط به تلاش بیشتری از سوی آنان است.

رئیس هیئت ووشو استان خاطر نشان کرد: ووشو استان راه 30تا40ساله را با وجود رشته های قدمت دار ورزشی در استان را در 5سال طی کرد و در این مدت رشد بسیار خوبی در زمینه های مختلف این رشته ورزشی داشته ایم اما با این حال، هنوز به هدف اصلیمان نرسیدیم که آن حضور ورزشکاران استان در تیم های ملی آقایان و بانوان است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: هئیت ، ووشو ، استان ، راه 40ساله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار