سنندج؛

ترویج فحشا با ترک امر به‌ معروف و نهی از منکر

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: با ترک فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر فقر و فحشا که خواسته شیطان است بر جامعه حاکم می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعدازظهر امروز در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار با اشاره به اهمیت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه انجام شود زمینه را برای رشد دیگر فرایض واجب در جامعه فراهم می‌کند و اگر این دو فریضه عظیم در جامعه نیز فراموش شود باعث می‌شود بسیاری دیگر از فرایض مهم در جامعه فراموش شوند.

وی گفت: استان کردستان جزء استان‌های ممتاز و پیشرو در بحث امربه‌معروف و نهی از منکر است که جای شکر الهی دارد و این نتیجه تلاش‌های فراوانی است که انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به دلایل مهم قیام امام حسین(ع)، تصریح کرد: دوری مسئولین حکومتی از اسلام و فراموش شدن سنت‌های نبی مکرم اسلام(ص) در جامعه دو دلیل عمده امام حسین(ع) برای قیام بود که دشمنان انقلاب در صدد حذف مسئولین شایسته از بدنه نظام و از بین بردن سنت و سیره رسول اکرم(ص) هستند.

وی دوری جامعه از سنت‌های نبوی را نتیجه دوری مسئولین از اسلام عنوان کرد و گفت: اگر مسئولین از اسلام دور شوند جامعه از سنت های پیامبر(ص) دور می‌شود که رزق حلال و ازدواج مهم‌ترین سنت‌های رسول اکرم(ص) است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اهمیت رزق حلال در زندگی افراد، افزود: اگر درآمدهای نامشروع وارد زندگی افراد شود مشکلات آغاز می‌شود و در این‌باره هم امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به لشکریان یزید فرمودند دلیل اینکه سخنان من در شما اثر نمی‌کند این است که شکم‌های شما از مال حرام اندوخته شده است.

وی ازدواج آسان را از راهکارهای زنده نگه داشتن سنت ازدواج دانست و اظهار کرد: میل جنسی یک نیاز است که نباید آن را سرکوب کرد بلکه باید به ازدواج که سنت رسول اکرم(ص) است عمل کرد زیرا راه حل اسلام برای مواجهه با نیاز جنسی ازدواج است و سنت ازدواج در جامعه از طریق ترویج ازدواج آسان زنده نگه داشته می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: مسئولینی که یزید صفت باشند به هر مکر و حیله‌ای دست می‌زنند تا رای و نظر مردم را بگیرند اما غافل از اینکه خدا بر دل‌های مردم حکومت می‌کند و صاحب مردم مکر و نیرنگ دشمنان نیست بلکه خدای خالق است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف بزرگ دانست و اظهار کرد: بعضی‌ها به بهانه‌های واهی از اجرای این تکلیف بزرگ شانه خالی می‌کنند و می‌گویند خداوند خود حلال مشکلات است و آن را حل می‌کند اما اگر امربه‌معروف و نهی از منکر ترک شود جای ارزش‌ها با ضد ارزش‌ها عوض می‌شود و فقر و فحشا که خواسته شیطان است بر جامعه حاکم می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بارزترین نشانه ترویج فحشا در جامعه تبلیغ مسائل جنسی است خاطرنشان کرد: ترویج مسائل جنسی بنیان فکری و ذهنی افراد و خانواده‌ها را از بین می‌برد و دشمنان شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی را به این دلیل که مسائل جنسی را ترویج می‌کنند از ما قطع نکردند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.