بجنورد؛

کاهش مبادلات پستی در خراسان شمالی

مبادلات پستی در خراسان شمالی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل اداره کل پست استان در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت : ورود تکنولوژی و ارتباطات رسانه ای ماهواره ای به زندگی افراد ، موجب کاهش روند مبادلات پستی در استان است.

ابراهیم هزارجریبی افزود : نیمه نخست امسال 2میلیون و 465هزار مرسوله پستی در استان جابجاشده که این جابجایی در 6ماهه سال گذشته 3میلیون و 400هزار بوده است.

وی با اشاره به صدور ماهانه 400هزار مرسوله از خراسان شمالی گفت:اداره پست استان 15خط مبادلاتی دارد که روزانه بطور میانگین 6هزار کیلومتر در این خطوط تردد دارد.

وی گفت :میانگین سرانه پستی در استان 4 و سرانه پستی در کشور 14 می باشد.

وی به برقراری بانک اطلاعاتی آدرس ها در کشور و در استان اشاره کرد و افزود : تهران در این طرح پایلوت و بعد از آن در قم نیز در حال برگزاری است که به این منظور 263هزار مکان روستایی و 330هزار مکان شهری در استان رصد شده است.

هزارجریبی از شهرداری ،شورای شهر و فرمانداری برای عدم پلاک کوبی در بجنورد گلایه کرد و افزود:دادن اطلاعات مکانی وظیفه پست و نصب صندوق پستی و پلاک کوبی وظیفه این ارگان هاست که متاسفانه در این بابت در بجنورد کوتاهی شده است.

مدیرکل پست استان با اشاره به رتبه های کمی و کیفی این اداره کل در بین استان ها افزود:اداره کل پست استان رتبه یک کیفی و رتبه 15کمی در جابجایی مرسولات را دارد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.