گیلان؛

هوای خنک در تاسوعا و عاشورای حسینی

هوای خنک برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در گیلان پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اعلام این خبر گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ هوای خنک و بارش زا از روز دوشنبه در منطقه است.

مازیار غلامی با بیان اینکه این سامانه بارشی به تناوب تا پنج شنبه در منطقه فعال است، افزود: بر این اساس در 2 روز آینده بارش باران و وزش باد (گاهی شدید)، کاهش دما (3 تا 6 درجه) و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه بارندگی صبح سه شنبه مصادف با تاسوعای حسینی در مناطق مرکزی و غروب عاشورا در روز چهارشنبه در مناطق غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: بنابراین در این مدت در بعضی نقاط آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به برپایی هیأت های عزاداری حسینی در 2 روز آینده گفت: با توجه به تقویت هوای خنک و پیش بینی بارش در بعضی از ساعات عزاداران از لباس و پوشش مناسب با این دما استفاده کنند.

غلامی به تضعیف موقتی سامانه بارشی در ظهر روز عاشورا اشاره کرد و افزود: برگزاری نماز ظهر عاشورا در فضای باز در بعضی نقاط استان به ویژه نواحی مرکزی و شرقی گیلان امکان پذیر است.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.