واردات واگن و ریل قابل توجیه نیست

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به اصل حمایت از تولیدات داخل در راستای اقتصاد مقاومتی و ظرفیت موجود در کشور واردات واگن و ریل قابل توجیه نیست.

2//سیانکی/واردات واگن و ریل قابل توجیه نیست

مجید کیان پورعضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تذکر برخی نمایندگان مجلس مبنی بر واردات ریل و واگن از روسیه وچین اظهار داشت : با توجه به اصل حمایت از تولیدات داخل در راستای اقتصاد مقاومتی و پتانسیل و ظرفیت موجود در کشور  واردات در این زمینه مفهوم ندارد.

وی در ادامه افزود: در اثر واردات میزان قابل توجهی ارز از کشور خارج می شود که اگر این مبلغ در بازار داخل هزینه شود گامی موثر در ارتقا تکنولوژی و حمایت ازتولیدات داخلی است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم توجه به کمیت و کیفیت توامان اظهار داشت: کیفیت ضعیف توجیه موافقان واردات است ، آن ها باید ظرفیت های شرکت های داخلی را بازدید کنند تا میزات توانمندی داخلی را حس کنند.

وی در پایان اضافه کرد: امکانات، دانش تخصصی و توان تولید در زمینه واگن و ریل سازی وجود دارد و در این شرایط واردات بی معناست.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
چرا واردات ظروف یکبار مصرف از امارات که یککالای ساخت داخل است را نمیگویید .ایران اگر بخواهد بیکاری را ریشه کن کند باید جلوی واردات را بگیرد ودر هر جا که نیاز داشت تولید کند .وصادرات را تقویت کند .ما یعنی ایرانی باید ایجاد اشتغال کنیم . تا ریشه فساد را بخشکانیم .هر کسی که واردات هم ردیف ومشابه تولیدات داخل راوارد نماید خادم نیست.