نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

امام حسین (ع) در کربلا با تحجر مقابله کرد

گفت: حضرت امام حسین (ع) روز عاشورا در کربلا با اسلام رفاه طلب و تحجر که مظاهر اسلام بدوی هستند مقابله کرد.

امام حسین (ع) در کربلا با تحجر مقابله کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در جمع عزاداران تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی افزود: مقابله با جبهه نفاق و انحراف داخلی به مراتب لازم تر و حساستر از مقابله با جبهه کفر خارجی و استکبار بیرونی است و در منطق پیامبر اکرم (ص) نیز این مساله وجود دارد.
وی گفت: اسلام بدوی که همان جریان نفاق و انحراف داخلی بود می خواست با نام اسلام قدرت را به دست آورد و با کنار گذاشتن ارزشها و احکامی که با لذایذ نفسانی و چپاولگری آنها نمی ساخت، اسلام واقعی را به اسلام بدوی مبدل کند.
امام جمعه مشهد افزود: اسلام بدوی همان اسلامی بود که دستگاه بنی امیه در کنار اسلام واقعی ساختند و اسلام مرفهین و متحجرین بود که در آن جنگ، جهاد و مشکلات و درگیری برای اقامه حدود الهی و ارزشهای دینی وجود نداشت و اسلامی بی دردسر بود که در یک هوای مطبوع و یک خانه مفروش دو رکعت نماز بی دردسر بخوانند یا روزه بی دردسر بگیرند.
آیت الله علم الهدی افزود: حضرت سید الشهدا (ع) با این اسلام بدوی و دست ساز حکومت اموی مقابله کرده و در مقابل آن ایستادند.
وی گفت: در اسلام مرفهین درگیری با انسانهای فاسق و فاجر که دین را ملعبه شهوترانی خود قرار می دهند و دست به گریبان شدن با صاحبان قدرت به خاطر دفاع از مستضعفان و محرومان وجود ندارد.
امام جمعه مشهد افزود: در زمان حضرت امام حسین (ع) هم کسانی می گفتند یزید و معاویه هر چه هستند برای خودشان هستند بگذارید بخورند و بچاپند و ما هم در فضای امن خود کاسبی کنیم و زندگی خوب و خوش و راحت داشته و نماز بخوانیم و روزه بگیریم اما با این قدرت انحرافی دشمن خدا درگیر نشویم.
آیت الله علم الهدی گفت: در اسلام واقعی مسلمان نمی تواند در برابر جنایت و ظلم حاکم بی تفاوت باشد و نمی شود یک گوشه خوش بگذراند و دشمن استکباری و صهیونیستی مسلمانان را زیر بمب خرد کند.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: امام حسین ، تحجر ، مقابله ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار