گیلان؛

افزایش میزان حضور فوریتهای پزشکی به مناسبت ایام محرم

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان از در نظر گرفتن تمهیداتی ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی از سوی این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛دکترحمید محمدی کجیدی در گفت و گو با اختصا صی با خبرنگار باشگاه گفت: این تمهیدات شامل پوشش امدادی در مناطق مختلف گیلان، استقرار 4 تیم فوریت های پزشکی در رشت شامل سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه کادر مجرب اورژانس در مناطق از پیش تعیین شده است.
محمدی در ادامه اظهار داشت: استقرار اورژانس در مناطق از پیش تعیین شده و افزایش حضور نیروهای اورژانس 115 استان روز از ساعت 19 شب تاسوعا تا پایان مراسم روز عاشورا ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه، اورژانس پیش بیمارستانی با شماره سه رقمی 115 بدون نیاز به گرفتن پیش شماره و در همه جای استان گیلان آماده ارایه فوریت های پزشکی به شهروندان است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان تصریح کرد: این مرکز با 58 پایگاه شهری و جاده ای در سراسر استان آماده امدادرسانی به شهروندان و عزاداران حسینی است.
وی با تاکید بر ضرورت خونسردی در هنگام بروز حادثه تصریح کرد: در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی بایستی سریع با 115 تماس گرفته و آدرس دقیق و تعداد مصدومان و بیماران به نیروهای اورژانس اطلاع داده شود.
محمدی خاطر نشان کرد: اطراف محل حادثه باید به منظور رسیدن هر چه سریعتر نیروهای امدادی به محل وقوع حادثه و امدادرسانی به مصدومان خلوت نگه داشته شود.
وی از مدیران تکایا و هیات های مذهبی خواست تا در زمینه بازنگه داشتن مسیر برای آمبولانس هایی که پشت دسته های عزاداری مانده اند، همکاری های لازم داشته باشند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی بیان داشت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث ترافیکی جلوگیری می کند.
115
گیلان دارای بیش از 400 نیرو، 90 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.