پنتاگون خبر داد؛

حمله به سه سایت راداری در یمن

ارتش آمریکا در واکنش به حملات موشکی به یک فروند ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در آبهای نزدیک یمن، به سایت‌های راداری این کشور حمله کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا هشدار داد این کشور «به هر گونه تهدید دیگر علیه کشتی ها و رفت و آمد بازرگانی» (در آب‌های نزدیک یمن) پاسخ خواهد داد.

پنتاگون اعلام کرد ارتش آمریکا در واکنش به حملات موشکی به یک فروند ناوشکن نیروی دریایی این کشور در آبهای نزدیک یمن، به سایت های راداری این کشور حمله کرد.

شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری گزارش داد پنتاگون اعلام کرد هدف قرار دادن سایت های راداری یمن پاسخی به شلیک موشک به کشتی های آمریکایی بود.

پنتاگون اعلام کرد ارزیابی های اولیه حاکی از انهدام سه سایت راداری در یمن است.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد این کشور به منظور دفاع از خود و با هدف حمایت از نیروهای ارتش آمریکا، حمایت از کشتی ها و آزادی کشتیرانی، حملات محدودی به یمن داشته است.

پنتاگون اعلام کرد: آمریکا به هرگونه تهدید دیگر علیه کشتی ها و حرکت کشتی های تجاری پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری رویترز نوشت: این حملات که با مجوز باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است، نخستین مورد از اقدام نظامی مستقیم آمریکا بر ضد اهداف تحت کنترل انصارالله در یمن به شمار می رود. با این همه به نظر می رسد پنتاگون بر ماهیت محدود این حملات تاکید دارد. 

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: «این حملات محدود و با ماهیت دفاع از خود، به منظور محافظت از پرسنل نظامی، کشتی های ما و آزادی ناوبری ما در منطقه صورت گرفته است.»

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند ناوشکن یو اس اس نیتز USS Nitze، حدود ساعت چهار بامداد به وقت محلی موشکهای تام هاوک کروز را پرتاب کرده است. 

این مقامات اعلام کردند: «این رادارها در طول حملات گذشته و حمله به کشتی ها در دریای سرخ از جمله کشتی آمریکایی یو اس اس ماسونUSS Mason  فعال بوده‌اند.»

یکی از مقامات نیز اعلام کرد سایت های راداری هدف قرار گرفته در منطقه ای دورافتاده در نزدیک مناطق راس عیسی Ras Isa ، شمال مخا Mukha و نزدیک خوکا Khoka  قرار داشتند جایی که خطر وارد آمدن تلفات نظامی بسیار پایین بوده است. 

مایکل نایتس کارشناس مناقشه یمن در موسسه مطالعاتی سیاست خاور نزدیک در واشینگتن دراین باره می گوید احتمالا نیروهای انصارالله، از لحاظ نظامی پیوندهای بیشتری با گروه هایی مانند جنبش حزب الله در لبنان برقرار ساخته اند. 

وی می افزاید: « هدف قرار دادن کشتی های جنگی آمریکایی نشانه ای است از آنکه انصارالله تصمیم گرفته است تا به محور مقاومت که هم اکنون میان جنبش حزب الله، جنبش حماس و ایران برقرار شده است، ملحق شوند.» 

این حملات موشکی به همراه حمله روز اول اکتبر به کشتی اماراتی ، ابهام درباره ایمنی تردد کشتی های نظامی را در تنگه باب المندب دوچندان کرده است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
واجب شد یکی از ناوهای امریکا بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
عربستان نامرد عیاش زورش به یمن نمیرسه//امریکا را هم قاطی ماجرا کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
لابد عوامل پنتاگون توقع دارند مردم دنیا برای آنها دست بزنند ! ننگ باد بر ابر قدرت گردنکش و زنجیر پاره کرده ای که خودش ادعا درست می کند و خودش هم مجازات می کند ! چه دنیای زشتی شده است !آمریکا جانی ! دادستان ،قاضی !
شورای امنیت کجاست ؟
روس ها و چینی ها نباید به این اقدام زشت تجاوزکارانه اعتراض کنند ؟
آمیریکا در آب های منطقه چکار می کند ؟
در طول روز این همه شناور از منطقه عبور می کنند ، چرا تا کنون برعلیه آنها تعرضی نشده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
خیلی مردی!به یک کشور کوچک و در حال جنگ با عربستان خفن,حمله میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
انشالله در حمله بعدی با تجهیزات بهتر کل منافع امریکا رو در منطقه نابود کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
امریکا به وسیله ماهواره های جاسوسی به کل دنیا اشراف داره و همه چیزو رصد میکنه باید منتظر بهانه های دیگر برای حمله به اهداف در یمن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
حالا مجوز حمله به ناوهای امریکائی را خود امریکائیها با وارد شدن مستقیم در جنگ یمن امضا کرده اند باید از این پس بدون ملاحطه ناوها و کشتیهای امریکائی را هدف قرارداد از مینهای دریائی هم هوشمندانه استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
دادا نخواستن بزنن هشدار بوده ولی این دفه میزنن اب کشش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
مگه یمنیا حمله به ناو آمریکائیا رو تکذیب نکردن و عاملینشون رو محکوم نکردن پس چرا باز به اینا حمله کردن . یمنیا باید برای ثابت کردن اینکه کار اونا نبوده بیشتر تلاش میکردن چون صلیبیا میخوان آمریکا رو به جون یمنیا بندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
حیف اگه یمنی ها موفق شده بودن ناو امریکایی رو بزنن به شدت معادلات منطقه رو به نفع خودشون و ما تغییر می دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
باز این ها ضعیف گیر آوردن.
آخرین اخبار