مشهد؛

آغاز طرح ملی بیمه سلامت اتباع خارجی در خراسان رضوی

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت : همه خارجی که دارای کارت آمایش مرحله یازدهم هستند از امروز می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت در این طرح شرکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد عجمی افزود : همچنین اتباعی که کارت اقامت و اشتغال نیز دارند می توانند با ارائه تصویر کارت آمایش و یک قطعه عکس با حضور در دفاتر کفالت در طرح بیمه سلامت ثبت نام کنند .

وی گفت : در مرحله نخست این طرح همه اتباع ثبت نام شده ، تا نهم اسفند 95 به مدت 5 ماه تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی افزود : در طرح سلامت اتباع خارجی همه بیماران خاص و اقشار آسیب پذیری که قبلا شناسایی شده اند بصورت رایگان ویزیت و درمان می شوند .

عجمی با بیان اینکه هیچ وجهی برای حق بیمه از اتباع خارجی دریافت نمی شود گفت : اتباع با دریافت دفترچه بیمه سلامت می توانند برای درمان به همه بیمارستانها ، کلینیک ها و داروخانه های دولتی و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند .

وی افزود : اعزام زائران اتباع خارجی برای اربعین حسینی از استان خراسان رضوی به عتبات عالیات نیز از امسال نظام مند و قانونی می شود .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت : طبق این طرح همه اتباع خارجی دارنده کارت آمایش مرحله یازدهم ، روادید طرح خانواده و نیز پروانه اقامت از امروز می توانند با مراجعه به 17 دفتر کفالت در مشهد مقدس برای اعزام به عتبات عالیات ثبت نام کنند .

محمد عجمی افزود : طرح اعزام زائران اتباع خارجی به عتبات عالیات برای شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی با هماهنگی نیروی انتظامی ، سفارت و کنسولگری کشور عراق انجام می شود .

وی گفت : با آغاز سال تحصیلی جدید 60 هزار دانش آموز دختر و پسر تبعه خارجی بصورت رایگان در مدارس دولتی استان ثبت نام کرده اند .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این طرح بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی از امسال اجرا شده است افزود : همه دانش آموزان تبعه خارجی که دارای مدارک معتبر اقامتی هستند دوشادوش همسالان ایرانی خود در کلاسهای تلفیقی سال جدید تحصیلی را آغاز کرده اند .

هم اکنون 250 هزار تبعه خارجی با مدارک اقامتی معتبر و 70 هزار تبعه خارجی غیر مجاز در استان خراسان رضوی زندگی می کنند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار